آفتاب
در حاشیه جشن روز ملی دفاع پاکستان

سفیر پاکستان: نیروهای مسلح ما روابط دوستانه‌ای با نیروهای مسلح سایر کشورهای دوست دارند

سفیر پاکستان: نیروهای مسلح ما روابط دوستانه‌ای با نیروهای مسلح سایر کشورهای دوست دارند

سفیر پاکستان در ایران گفت: جشن روز ملی دفاع پاکستان یادآور از خودگذشتگی زنان و مردان این کشور برای حمایت از ارزش‌های ملی پاکستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نورمحمد جادمانی سفیر پاکستان در ایران در مراسمی که به مناسبت جشن روز ملی دفاع پاکستان در محل سکونت او برگزار شد گفت: جشن روز ملی دفاع پاکستان را در ششم سپتامبر برگزار می‌کنیم زیرا این جشن یادآور مقاومت مردم و نیروهای پاکستان است.

وی ادامه داد: مردم ما با درایت و از خودگذشتگی خود به همراه نیروهای ملی پاکستان جان خود را فدا کرده تا از کشورشان دفاع کنند.

جادمانی گفت که نیروهای ملی پاکستان از سال 1947 کار خود را آغاز کردند و تا امروز این نیروها با چالش‌ها و خطرات زیادی روبه رو شده‌اند.

سفیر پاکستان در ایران با اشاره به "از خودگذشتگی" نیروهای ملی پاکستان در دفاع از این کشور خاطرنشان کرد: تا امروز 3 هزار نفر از نیروهای ملی پاکستان در حوادث و در راه دفاع از کشور جان خود را از دست داده‌اند. نیروهای مسلح پاکستان طی سالیان گذشته پیشرفت کرده‌اند و با تعهد حرفه خود را در سطح عالی حفظ کرده‌اند. آغاز کار این نیروها در روز استقلال پاکستان یعنی 1947 بود و هم‌اکنون نیروهای مسلح ما برای حفاظت از منافع ملی پاکستان و مقابله با چالش‌ها و خطراتی که امنیت ملی ما را تهدید می‌کند به یک نیروی قوی تبدیل شده‌اند.

جادمانی با بیان اینکه "سربازان شجاع" پاکستان طی دهه گذشته مشغول مبارزه با تروریسم بوده‌اند گفت: در این راه نیروهای مسلح پاکستان 3 هزار فرزند و دختر دلیر خود را از دست داده‌اند. همچنین تعدادی از افسران ارشد نیز جز آن‌ها بوده‌اند.

وی ادامه داد: مبارزه علیه تروریسم جهت گسترش فضای توسعه اقتصادی و اجتماعی لازم است. با آغاز عملیات نظامی "ضرب عزب" نیروهای مسلح در پانزدهم جون 2014 در منطقه وزیرستان شمالی مبارزه علیه تروریسم وارد مرحله حساسی شد. عملیات ضرب عزب یک عملیات ساده علیه تروریسم نیست بلکه نقطه عطفی در طرح کردن صریح برنامه تروریست‌ها از جانب پاکستان محسوب می‌شود. این عملیات نتیجه هماهنگی موثر میان دولت و ارتش بوده که به نتیجه مطلوب رسیده است.

جادمانی خاطرنشان کرد: عملیات ضرب عزب نه تنها به نفع پاکستان بلکه به نفع جامعه بین المللی و به ویژه کشورهای همسایه خواهد بود. همچنین باید بگویم علاوه بر فداکاری‌های نیروهای پاکستانی در راستای مبارزه با تروریسم نیروهای مسلح پاکستان در عملیات امداد و نجات نیز در هنگام حوادث طبیعی از قبیل زلزله و سیل نقش احساسی ایفا کرده‌اند. در این موقعیت آن‌ها در داخل کشور نیز در مسائل گوناگون مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های نیروهای مسلح پاکستان در زمینه صلح تاکید کرد: مردان و زنان ما از سال 1960 در ماموریت‌های صلح بانی نیز مشارکت داشته‌اند و تا امروز نیروهای مسلح پاکستان در 41 ماموریت صلح‌بانی در 23 کشور از آفریقا گرفته تا جنوب شرق آسیا، آمریکای مرکزی و بالکان شرکت داشته‌اند. صلح‌بانان ما در 7 ماموریت دیگر در مناطق مختلف جهان مشغول به فعالیت هستند. همچنین باید تاکید کنم که در راستای هدف مقدس صلح‌بانی 636 صلح‌بان پاکستانی تا امروز جان خود را برای ایجاد صلح و آرامش در کشورهای دیگر فدا کرده‌اند.

سفیر پاکستان در ایران در پایان تاکید کرد: در راستای سیاست ملی، نیروهای مسلح پاکستان روابط دوستانه‌ای با نیروهای مسلح سایر کشورهای دوست دارند.

انتهای پیام

کد N487816

وبگردی