آفتاب

نوری المالکی:فضای حاکم بر رایزنی های تشکیل کابینه مثبت نیست

نوری المالکی:فضای حاکم بر رایزنی های تشکیل کابینه مثبت نیست

نخست وزیر عراق فضای کنونی حاکم بر رایزنی های مربوط به تشکیل کابینه را مثبت ندانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، نوری المالکی گفت: فضای حاکم بر روند رایزنی ها درباره تشکیل کابینه مثبت نیست. در شرایطی که مردم انتظار تشکیل کابینه جدید در اسرع وقت را می کشند متاسفانه فضای موجود عرصه رقابت حزبی، طایفه ای و قومیتی است و روح ملی از آن رخت بربسته است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: تلاشهای مخلصانه و وفاداری به کشور تا این لحظه خیلی کم وجود دارد. منافع شخصی، حزبی، طایفه ای و نژادی وجود دارد و روح ملی غایب است و غایب بزرگ عراق، منافع و حاکمیت آن است. تا زمانی که عراق در رایزنی ها جایی نداشته باشد شهروند عراقی خواه از الانبار باشد یا بصره یا کردستان و نینوا و کربلا و بغداد زیان می بیند.

مالکی تاکید کرد: برخی اشخاص برای پستهای فوق العاده مهم نامزد شده اند که درباره آنها شبهه های زیادی وجود دارد و هنوز بسیاری از آنها در حافظه ملت عراق هستند. وظیفه خود می دانم که در این باره روشنگری کنم و اجازه اجرایی شدن آن را ندهم.

وی بیان کرد: امیدواریم که افراد لایق و مسئول روی کار آیند و ساعات آینده سرنوشت ساز خواهد بود.

شایان ذکر است که یکی از نمایندگان وابسته به ائتلاف کردستان عراق نیز از ادامه اختلافات در زمینه تشکیل کابینه خبر داده بود. خواسته های برخی گروههای سیاسی مانع از روند تشکیل کابینه در عراق شده است.

کد N487794

وبگردی