آفتاب

نتیجه همزمان از مسابقه والیبال ایران - بلژیک / پیروزی ایران در ست اول

نتیجه همزمان از مسابقه والیبال ایران - بلژیک / پیروزی ایران در ست اول

تیم ملی والیبال ایران ست اول را با نتیجه 23-25 از بلژیک برد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به لهستان؛ تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف بلژیك رفته است. ایران كه از سه مسابقه قبلی خود تنها 5 امتیاز كسب كرده، برای صعود به مرحله بعد باید بلژیك را شكست دهد. ایران در دو مسابقه اول خود توانست ایتالیا و آمریكا را شكست دهد اما در سومین دیدار به فرانسه باخت.

ست اول
ایران بازی مقابل بلژیک را با همان ترکیب اولیه مقابل ایتالیا شروع کرد.سعید معروف، سمید محمد موسوی، فرهاد قائمی ، عادل غلامی ، امیر غفور، مجتبی میرزاجان پور و فرهاد ظریف .اولین امتیاز را که بلژیکی ها گرفتند تا امتیاز 4 رفتند. هرچند اولین امتیاز را ایرانی ها زودتر گرفتند اما میرزاجان پور امتیاز دوم را گرفت.اوت رفتن سرویس بلژیکی ها امتیاز سوم ایران را ثبت کرد.باز میرزاجان پور امتیاز چهارم را ثبت کرد.بلژیکی ها خیلی راحت تا امتیاز 8-5 و تکنیکال تایم اول رفتند. در این هشت امیتاز نه خبری از دریافت بود و نه دفاع روی تور.
بعداز تایم اوت فنی اول ایرانی ها امتیاز ششم را گرفتند اما بلزیکی ها خیلی زودتر از آنچه فکر کنید با اسپک هایی که به راحتی در زمین می خواباندند به امتیاز 11 رسیدند در حالی که دو امتیاز هم با اوت زدن سرویس به ایران بذل و بخشش کردند.فرهاد قائمی اما با زدن اسپکش امیتاز 9 را گرفت و امیر غفور هم از زدن ضربه به دست دفاع امیتاز 10 تا اختلاف به یک رسید. اما چرخش چند باره توپ با دفاع ایران بیرون رفت و امیتاز 12 به بلژیک رسید. فرهاد قائمی دوباره امتیاز 11 را گرفت تا سایه ایران روی سر بلژیکی ها بماند.میرزاجان پور هم امیتاز برابر 12 را گرفت.
‫از امتیاز 13 دو تیم برابر جلو رفتند تا اینکه اسپک بلژیکی ها از کنار دست دفاع روی زمین ایران خوابید و امتیاز 16 وتایم اوت دوم فنی را گرفت. بعداز تایم دوباره ایران با امتیاز برابر شد و امتیاز سید و فرهاد قائمی هم امتیاز را به 17-16 رساند. اما خیلی زود حریف جبران کرد.

با این حال بلژیکی ها با استفاده از فرصت امتیازشان را به 19-17 رساندند . که کواچ تایم گرفت. اوت سرویس بلژیک امتیاز 18 را به یاران داد اما انها خیلی زود خودشان را به 20 رساندند.سعید معروف هم امتیاز 19 را گرفت و بعد امتیاز 21 به بلژیک رسید.ایران وقتی 20 شد که سرویس بلژیک به تور خورد.دفاع عادل غلامی هم کارساز نشد و نتیجه اش امتیاز 22 برای بلژیک بوداما امیر غفور با امتیاز 21 اختلاف را یک کرد و دفاع عالی سید و امیر غفو ر نتیجه را برابر 22-22 کرد.باز بلژیک یک امتیاز جلو افتاد و یک امتیاز هم به ایران داد.مهدی مهدوی به جای معروف به زمین امد دفاع عالی سید امتیاز 24 ایران را 24-23 جلو انداخت. سرانجام ایران با اسپک امیر غفور ست اول را 25-23 برنده شد.‬

ست دوم
سعید معروف اولین امتیاز را با پوئن سرویس گرفت. ایرانی ها که از اواسط ست اول موتورشان روشن شده ،خیلی زود 4-1 جلو افتادند تا جایی که سرمربی بلژیک چاره ای جز گرفتن تایم نداشت.

بلژیکی ها که یک ست از دست داده اند برای جبران عجله دارند.به همین خاطر تا امتیاز 5 عقب افتادند اما وقتی دو دفاع ایران اوت شد انها دو امتیاز گرفتند و نتیجه 5-3 شد.اما دوباره شاگردان کواچ دو اضافه کردند و سید هم با اسپکش امتیاز 8 و تایم اوت اول فنی را گرفت.با نتیجه 8-4 .

 

43 43

 

کد N487782

وبگردی