آفتاب

روسیه حضور نظامی خود در قطب شمال را تقویت می‌کند

روسیه حضور نظامی خود در قطب شمال را تقویت می‌کند

رسانه‌های روسیه گزارش دادند که مقامات این کشور به منظور تقویت حضور ارتش خود در قطب شمال، اقدام به اعزام شش کشتی حامل تجهیزات و نیروهای نظامی به یک پایگاه نظامی متعلق به دوران شوروی در قطب شمال کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسکو به دنبال تقویت حضور نظامی خود در منطقه بکر و غنی از انرژی قطب شمال است و در عین حال دیگر کشورها نظیر کانادا و نروژ نیز به دنبال دسترسی به منابع این منطقه هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سال گذشته میلادی به ارتش این کشور دستور داد تا به پایگاه نظامی روسیه واقع در جزایر "سیبری جدید" در شمالگان که در سال 1993 تعطیل شد، بازگرداند.

خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از سخنگوی منطقه‌ نظامی غرب روسیه گزارش داد: امروز (شنبه) ناوگانی متشکل از شش کشتی از جمله دو کشتی بزرگ حاوی نیروهای زمینی از بندر سورومورسک در شمال روسیه عازم این سفر شدند. قرار است چند یخ شکن نیز این کشتی‌ها را همراهی کنند.

دریادار ولادیمیر کورولیوف، فرمانده ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه اظهار داشت: وظیفه این کشتی‌ها که به قطب شمال اعزام شده‌اند مستقر کردن پرسنل، تجهیزات و تدارکات برای نیروی ضربتی است که از امسال در جزایر سیبری جدید به طور دائم خدمت خواهند کرد.

سال گذشته میلادی در ماه سپتامبر 10 کشتی به جزایر سیبری جدید اعزام شدند تا نخستین محموله تجهیزات و تدارکات برای بازسازی پایگاه این مجمع الجزایر را که در آن دمای هوا تا 50- درجه سرد می‌شود مستقر کند.

انتهای پیام

کد N487763

وبگردی