آفتاب
ظریف در دیدار رئیس جدید دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران مطرح كرد:

افراط‌گرایی و خشونت؛ چالش‌های بزرگ جهانی

افراط‌گرایی و خشونت؛ چالش‌های بزرگ جهانی

ظریف در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های یونسکو در حوزه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی بر اراده جمهوری اسلامی ایران در گسترش همکاری‌های متقابل در حوزه‌های تخصصی یونسکو در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

رئیس جدید دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و نماینده یونسکو نزد جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و اعتبارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های یونسکو در حوزه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی بر اراده جمهوری اسلامی ایران در گسترش همکاری‌های متقابل در حوزه‌های تخصصی یونسکو در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه كشورمان افراط‌گرایی و خشونت را از چالش‌های بزرگ جهانی برشمرد و خواستار توجه سازمان‌های بین‌المللی به ویژه یونسکو در حفظ و صیانت از حریم انسان‌ها، اعتقادات مذهبی آنان و ابنیه تاریخی و مذهبی به عنوان میراث مشترک بشری در مناطق جنگ‌زده، بحران‌خیز و تحت سیطره تروریست‌ها گردید.

استر کونیش لاروش نیز در این دیدار با اشاره به همکاری‌های خوب جمهوری اسلامی ایران و یونسکو اظهار امیدواری كرد این همکاری‌ها تقویت و استمرار یابد.

کد N487752

وبگردی