آفتاب
در حال بروز رسانی/ روحانی در جمع مردم مشهد:

امام رضا (ع) راه اعتدال و تدبیر را به ما آموخت

امام رضا (ع) راه اعتدال و تدبیر را به ما آموخت

رئیس جمهور در آستانه میلاد امام رضا (ع) در جمع مردم مشهد گفت : فشار مامون برای سفر آن حضرت به پایتخت جهان اسلام هم پذیرشش امکان پذیر بود و هم رد آن، اما امام راه وسط و اعتدال و راهی را بر مبنای تدبیر امامت برگزیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی در هشتمین سفر استانی خود در جمع مردم مشهد و در حرم امام رضا (ع) گفت: امام هشتم امام بزرگ شیعیان امام پرفتخار برای ایرانیان و سرزمین فارس و پارسیان و اقوام مختلف سرزمین ایران است.

وی افزود: برای امام هشتم سفر به مرو و خراسان با فشاری که دولت عباسی زمان بر او وارد آورده بود کاری سخت و دشوار بود، او نه پیام حاکم زمان را رد کرد و نه پذیرفت. فشار مامون برای سفر آن حضرت به پایتخت جهان اسلام هم پذیرشش امکان پذیر بود و هم رد آن علی رغم همه سختی ها و مشکلات و احتمال شهادت امکان پذیر بود اما امام راه وسط و اعتدال و راهی را بر مبنای تدبیر امامت برگزیدند.

روحانی تاکید کرد: امام از شعار تندروها نترسید که بگویند چرا امام تسلیم شده است و نه در برابر آن پیام دعوت، رد را انتخاب کرد که می توانست موجب خونریزی علویان در برابر عباسیان و عرب آن زمان در برابر ایرانیان شود.

وی ادامه داد: آن زمان شرایط سختی بود و امام راه وسط و راه اعتدال و تدبیر را به ما آموخت. او علاوه بر اینکه پیشنهاد مامون را رد نکرد اما در کنار قبر پیامبر(ص) آنچنان سخن گفت که اعتراض خود را به گوش جهانیان رساند.

رئیس جمهور ایران را سرزمین عشق به خاندان رسالت نامید و گفت: ایرانیان با زور شمشیر ایمان نیاوردند ایران جز بخش کوچک آن با عشق به اسلام و فهم بلندشان در شناخت دین راستین و خاندان رسالت و اهل بیت راه آنان را برگزیدند.

این خبر تکمیل می شود.

کد N487613

وبگردی