آفتاب

تجمع اعتراضی برای آزادی شیخ نمر النمر در لندن

تجمع اعتراضی برای آزادی شیخ نمر النمر در لندن

لندن – ایرنا- گروهی از هواداران ˈشیخ نمر باقرالنمرˈ عالم برجسته عربستانی، روز شنبه با برگزاری تجمع اعتراضی در برابر سفارت عربستان سعودی در لندن، خواستار آزادی وی شدند.

به گزارش ایرنا، این افراد ضمن محکوم کردن حکم صادر شده برای این روحانی شیعه، از دولت انگلیس به دلیل روابط نزدیکش با دولت سعودی و چشم پوشی اش بر روی آنچه آن را وقایع تاسف بار در این کشور خوانده اند، انتقاد کردند.

تظاهرکنندگان در برابر سفارت عربستان که پارچه نوشته هایی در خصوص آزادی شیخ نمر النمر را در دست داشتند، ابراز امیدواری کردند که دولت سعودی در خصوص صدور حکم نهایی برای این روحانی، تاملی دوباره کند.

برخی از تظاهرکنندگان همچنین با زدن چسب بر روی لب هایشان که بر روی آن نوشته شده بود ˈسکوتˈ، به توجه نکردن رسانه های غربی به ظلم صورت گرفته علیه این روحانی شیعه عربستانی، اعتراض کردند.

خانواده نمر باقر النمر، گفته اند که شرایط جسمانی این روحانی شیعه خوب نیست و نیاز به عمل جراحی دارد.

هواداران شیخ نمر النمر می گویند که این روحانی شیعه یک فعال و یک پیشگام صلح طلب است که به دلیل ایستادگی برای دفاع از حق و عدالت و حمایت از کسانی که به طور ناعادلانه در عربستان سعودی تحت پیگیرد قانونی قرار گرفته اند، در زندان بسر می برد.

دادستانی عربستان شیخ نمر باقر النمر را متهم به ˈکمک به تروریست هاˈ، ˈ تحریک به اغتشاشˈ و ˈمحاربهˈ کرده؛ اتهامی که مجازات آن مرگ و اعدام است، هرچند صدور نهایی این حکم به تعویق افتاده است.

مراجع و شخصیت های دینی طوایف مختلف اسلامی از شاه سعودی خواسته اند تا برای شیخ نمر النمر فرمان عفو صادر کند. همزمان هشدارهای بین المللی، عربی و حقوق بشری نیز درخصوص هرگونه خدشه به این عالم دینی مطرح شده و بر لزوم آزادی شیخ نمر تاکید شده است.

سازمان های مدافع حقوق بشر اتهام های مطرح شده علیه شیخ نمر النمر را که در جولای سال 2012 میلادی در العوامیه، شهر مجاور القطیف دستگیر شد، نادرست و باطل دانسته اند.

اروپام** 4**1552**1663**1010
کد N487573

وبگردی