آفتاب

ظریف در مشهد پذیرای همتای دانمارکی خود است

ظریف در مشهد پذیرای همتای دانمارکی خود است

محمدجواد ظریف صبح یک‌شنبه در مشهد مقدس پذیرای همتای دانمارکی خود خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مارتین لیدگارد، وزیر امور خارجه دانمارک یازدهمین وزیر امور خارجه اروپایی است که در دولت روحانی در راس هیاتی بلندپایه وارد ایران می‌شود. اصلی‌ترین محور سفر وزیر امور خارجه دانمارک گسترش هر چه بیش‌تر روابط دو جانبه به خصوص در حوزه اقتصادی و تجاری است.

با توجه به این که حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان به همراه هیأت دولت برای سفر استانی به خراسان رضوی رفته و در مشهد مقدس به سر می‌برد، وزیر امور خارجه کشورمان فردا نه به رسم معمول در پایتخت بلکه در مشهد پذیرای وزیر خارجه دانمارک خواهد بود.

در این دیدار دو طرف علاوه بر مسائل دوجانبه درباره مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی از جمله سوریه و عراق دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنند. هم‌چنین وزیر امور خارجه دانمارک با دیگر مقامات عالی رتبه کشورمان در طول سفر دو روزه‌اش دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

روابط ایران و دانمارک از سابقه طولانی برخوردار است در همین راستا و در اسفندماه سال گذشته، مارتین لیدگارد، وزیر امور خارجه دانمارک با ارسال پیامی در همایش "هشتادمین سالگرد برقراری روابط ایران و دانمارک" با اشاره به توافق ژنو میان ایران و 1+5 ابراز امیدواری کرد اتفاقات جدید رخ داده در جمهوری اسلامی ایران و روابط این کشور با غرب سبب گسترش روابط تهران - کپنهاگ شود.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته وزیر امور خارجه فنلاند در راس هیاتی به تهران آمد و با وزیر امور خارجه، رییس‌جمهور و دیگر مقامات ایرانی دیدار و گفت‌و‌گو کرد. پس از این دیدار نیز ظریف در سفر اروپایی خود به بروکسل،‌ لوکزامبورگ و ایتالیا سفر کرد.

انتهای پیام

کد N487572

وبگردی