آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

عملیات قریب الوقوع ضد تروریستها در حدیثه/انهدام قایق داعش

عملیات قریب الوقوع ضد تروریستها در حدیثه/انهدام قایق داعش

عملیات نظامی گسترده قریب الوقوع در حدیثه در الانبار، حمله به مراکز داعش در جنوب صلاح الدین، انهدام قایق بمبگذاری شده داعش در یثرب، منفجر کردن منزل شیخ قبیله الکرویه در جلولاء و ادامه درگیری ها میان داعش و نیروهای پیشمرگه از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، عبدالحکیم الجغیفی فرماندار حدیثه در استان الانبار گفت: فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه در راستای تجهیز عشایر منطقه حدیثه حرکت می کند. بزودی عملیات نظامی گسترده ای در حدیثه علیه تروریستهای داعش آغاز خواهد شد.

دستگاه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد: نیروی هوایی ارتش عراق با هماهنگی دستگاه مبارزه با تروریسم امروز مراکز داعش را در منطقه ابوصفه در ناحیه الاسحاقی در شمال بلد در جنوب استان صلاح الدین هدف قرار دادند که بر اثر آن ده تروریست به هلاکت رسیدند.

یک منبع آگاه در استان صلاح الدین بیان کرد: عشایر بنی سعد در ناحیه یثرب در هشتاد کیلومتری جنوب تکریت یک قایق بمبگذاری شده تروریستهای داعش را هنگام نزدیک شدن به این ناحیه منهدم کردند و سرنشینان آن را به هلاکت رساندند.

به گفته این منبع که نامش را فاش نکرد افزود: عشایر خزرج موفق به دفع حمله داعش شدند و نیروهای مهاجم را وادار به عقب نشینی کردند و تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند.

در جلولاء در استان دیالی تروریستهای داعش منازل شیخ قبیله الکرویه و تعدادی از خویشاوندان وی را منفجر کردند.

دستگاه مبارزه با تروریسم در بغداد از طرح ویژه برای آزادی موصل به دنبال بازپس گیری برخی روستاهای تحت کنترل داعش از سوی نیروهای پیشمرگه خبر داد.

این در حالی است که فرماندهی مرکزی آمریکا از حملات هوایی آمریکا علیه مراکز تجمع داعش در نزدیکی سد موصل و شهر اربیل خبر داد.

در همین حال روز گذشته استفان هاربر نخست وزیر کانادا از اعزام 50 تا صد مشاور به عراق خبر داد که وظیفه آنها مشورت دهی و کمک به ارتش عراق است.

در درگیری های مسلحانه میان داعش و نیروهای پیشمرگه در دشت نینوا در شمال غرب موصل ده نفر از نیروهای پیشمرگه کشته و دوازده نفر دیگر زخمی شدند. در این درگیری ها شمار زیادی از تروریستها داعش نیز به هلاکت رسیدند.

منابع وابسته به وزارت دفاع عراق از کشته شدن هفده تروریست داعش در منطقه الکرمه در شمال شرق فلوجه در الانبار خبر دادند و افزودند: در میان کشته شدگان ابو حسین المصلح به چشم می خورد.

در همین حال حجی کندور سمو نماینده ایزدی ها در پارلمان عراق گفت: رنج و درد ایزدی ها به پایان نرسیده است و نوری المالکی فرمانده کل نیروهای مسلح خواستار تشکیل نیروهای نظامی از ایزدی ها برای آزادی مناطق اشغال شده آنها تشکیل دهد.

وی افزود: صدها خانواده ایزدی همچنان در کوههای سنجار گرفتار هستند و صدها ایزدی آنجا علیه تروریسم می جنگند. تنها راه کمک به این خانواده ها نیز بسته شده است. باید پل هوایی یا راه امنی به کوههای سنجار برای کمک به گرفتار شدگان قبل از اینکه فاجع انسانی رخ دهد باید ایجاد شود.

از سوی دیگر وزارت دفاع عراق از هلاکت تعدادی از سرکرده های داعش در حملات هوایی به تلعفر خبر داد.

کد N487571

وبگردی