آفتاب

عمیق‌تر شدن شکاف در طالبان پاکستان

عمیق‌تر شدن شکاف در طالبان پاکستان

یکی از شاخه‌های نظامی با نفوذ طالبان پاکستان اعلام کرد که اقدامات شبه نظامی خود را در داخل کشور متوقف کرده و تمرکز خود را بر افغانستان معطوف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اطلاعیه طالبان پنجاب حاکی از تجزیه بیشتر تحریک طالبان پاکستان است.

عصمت الله معاویه، رهبر طالبان پنجاب در اطلاعیه‌ای که برای رسانه‌ها ارسال کرد گفت: با توجه به وخیم شدن وضعیت منطقه‌ای و شرایط حاکم بر جنبش شبه نظامیان پاکستان، ما فعالیت‌های خود را به افغانستان محدود خواهیم کرد.

این شاخه طالبان در ایالت پنجاب بسیار فعال است. ایالت پنجاب ثروتمندترین و پرجمعیت‌ترین ایالت پاکستان و مقر قدرت‌ سیاسی نواز شریف، نخست‌وزیر این کشور و حزب مسلم لیگ است.

معاویه گفت: این شاخه در افغانستان تحت رهبری ملا عمر، رهبر معنوی طالبان افغانستان به عملیات خود ادامه خواهد داد.

یکی از تحلیل‌گران دفاعی و امنیتی پاکستان گفت: این اطلاعیه یک شکست بزرگ برای تحریک طالبان پاکستان محسوب می‌شود چرا که حاکی از ادامه تحزیه این سازمان است. گروه‌های موجود در تحریک طالبان پاکستان ریاست مولانا فضل الله را که به ایجاد تفرقه‌های قومی در این سازمان متهم شده، نپذیرفته‌اند.

به دنبال کشته شدن حکیم الله محسود در حملات پهپادی آمریکا، مولانا فضل الله نوامبر سال گذشته میلادی به عنوان رهبر تحریک طالبان پاکستان انتخاب شد.

این درحالی است که گروه جدیدی تحت عنوان "جماعت الاحرار تحریک طالبان پاکستان" روز پنج شنبه جدایی خود از تحریک طالبان پاکستان را اعلام کرده و خالد خراسانی را به عنوان فرمانده خود برگزیدند.

انتهای پیام

کد N487546

وبگردی