آفتاب

ژنرال خائن لسوتو انبار تسلیحات را تصرف کرد

ژنرال خائن لسوتو انبار تسلیحات را تصرف کرد

ژنرال ارتش لسوتو که از درخواست‌ها برای کناره‌گیری به عنوان فرمانده نیروهای مسلح این کشور سرباز زده انبار تسلیحات شامل تفنگ‌های ضد هواپیما، خمپاره و تسلیحات سبک و کوچک از زرادخانه‌های دولتی را به تصرف خود درآورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از ژنرال‌های ارتش لسوتو با اشاره به این مساله که این تسلیحات هم برای عملیات‌های تهاجمی و دفاعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: ژنرال‌ تلالی کامولی، فرمانده نیروهای دفاعی لسوتو ترک سمت را رد کرده واین تسلیحات را به تصرف خود درآورده است.

وی افزود: گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که فرمانده نیروهای دفاعی لسوتو به کوهستان‌های اطراف فرار کرده است.

تسله ماسریبانه، یکی از وزرای دولت و رهبر حزب ملی باسوتو گفت: فرمانده نیروهای دفاع لسوتو به دنبال یک شبیخون وبه حرکت درآوردن خودروهای زرهی و مسلح است.

تام تاباند، نخست وزیر لسوتو از فرمانده نیروهای دفاعی کشورش خواسته بود تا سمت خود را ترک کند. ظرف چند ساعت پس از صدور این فرمان، ارتش به یک پست پلیس حمله کرده و نخست وزیر نیز به آفریقای جنوبی گریخت.

منابع اطلاعاتی اعلام کرده‌اند که ژنرال کامولی کنترل واحد نیروهای ویژه و خاص لسوتو را که حدود 40 سرباز آموزش دیده هستند و همچنین بخش اطلاعاتی ارتش را به دست گرفته است.

ارتش لسوتو تلاش برای انجام کودتا علیه دولت را رد کرده و می‌گوید نیروها تنها به دفاتر پلیس حمله کردند تا به تسلیحات دست پیدا کنند.

انتهای پیام

کد N487419

وبگردی