آفتاب

در این فرصت باقی مانده از تابستان به کجا سفر کنیم؟!

 در این فرصت باقی مانده از تابستان به کجا سفر کنیم؟!

هنوز فرصت برای سفر دارید, برای اینکه در این زمان باقی مانده چگونه به مسافرت بروید با ما همراه باشید.

تابستان دیگر رو به پایان است پس اگر این نیمه را در خانه بوده‌اید حالا دیگر وقتش است که پاشنه‌ها را ور بکشید و کمی خودتان را جمع و جور کرده، عازم سفر شوید. يكي از بهترين گزينه‌ها براي شروع، به‌خصوص براي افرادي كه اعتماد به نفس سفر شخصي را ندارند يا ترجيحشان به سفرهاي دسته‌جمعي است، سفر با تور است كه با توجه به در اختيار داشتن بليت‌هاي چارتر هواپيما (در اكثر تورها)، گزينه مناسب و ارزاني به‌نظر مي‌رسد و نيازي هم به مديريت و برنامه‌ريزي در طول سفر ندارد؛ هرچند براي اينكه سفر با تور مناسب و ارزان در بيايد بايد به يكسري نكات توجه كرده و مهارت‌هايي را كسب كنيد.


سفرهای یک روزه در تابستان

در دنیای پرسرعت امروز، حتی سفرها هم جمع‌و‌جور و خلاصه شده‌اند. دیگر کمتر کسی برای سفر دوردنیا چمدان‌هایش را می‌بندد تا به مسافرت یک‌ماهه برود.

روزهای گرم تابستان و اوقات‌فراغت فرصت خوبی است برای ملاقات با این محل‌ها. یادتان باشد مزیت این نوع گردشگری فقط كوتاه بودن مدت آن نیست. اینها را بخوانید تا برای ریختن برنامه یك گردشگری كوتاه‌مدت حسابی وسوسه شوید.

سفرهای یک روزه هرچند کوتاه هستند و زمان زیادی برای تفریح ندارند اما مزایای خاص خود را هم دارند که از جمله آن مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه زیادی روی دستتان نمی‌گذارد

استرس‌ شهری كمتر خواهد شد

 تنوعی به زندگی‌تان خواهید داد

از هوای آزاد بهره خواهید برد

فعالیت بیشتری خواهید داشت


  تورهاي لحظه آخري هم بد نیست

شركت‌هايي هستند كه فقط يك تا 2 روز به زمان حركت و اجراي تورشان مانده اما هنوز ظرفيت‌شان تكميل نشده است. در واقع آژانس‌ها پرواز را چارتر و هتل را كرايه مي‌كنند و اگر نتوانند ظرفيت لازم براي پر كردن هواپيما يا هتل را پيدا كنند متحمل ضرر زيادي خواهند شد، در نتيجه براي تكميل ظرفيت و ضرر كمتر، اقدام به فروش ارزان‌تر و گاهي بسيار ارزان‌تر تورهاي خود مي‌كنند. مثلا گاهي آژانس باقيمانده ظرفيت تور را با قيمت بين 10 تا 50درصد و حتي بيشتر، پايين‌تر از قيمت واقعي تور مي‌فروشد؛ موضوعي كه لابد شما هم به‌طور اتفاقي گاهي از طريق پيامك‌هايي كه برايتان آمده شاهد بوده‌ايد. تورهاي اينچنيني در فصل‌هايي كه مسافر زياد است فراوان‌ترند چرا كه به‌دليل بالا بودن ميزان مسافرت، آژانس‌ها بيشتر از هميشه پرواز‌ها را چارتر مي‌كنند و بساط تور راه مي‌اندازند.


وسایل مورد نیاز سفر

باید به یاد داشته ‌باشید که بدترین زمان ممکن برای تصمیم‌گیری پیرامون برداشتن وسایل مورد نیازتان در سفر زمانی است که در حال بستن چمدان خود هستید، پس باید از قبل حسابی به آن فکر کنید. اولین قدم برای داشتن یک سفر بی‌دردسر این است که یک فهرست از تمامی لوازم و وسایل مورد نیاز خود تهیه کرده و پس از هر سفر و تجربه جدید آن را بازنگری و تکمیل کنید. قبل از شروع سفر، وسایل‌تان را مطابق این فهرست به دقت همراه خود ببرید. سبک مسافرت کنید. از حمل وسایل غیرضروری و حجیم خودداری کنید. در کل فردی آسانگیر باشید و در سفر زیاد سخت نگیرید. تا می‌توانید از تشریفات سفر کم کنید.
کد N487242

وبگردی