آفتاب

کره شمالی پناهجوی کره جنوبی را به سئول بازمی‌گرداند

کره شمالی پناهجوی کره جنوبی را به سئول بازمی‌گرداند

پیونگ یانگ اعلام کرد، مردی اهل کره جنوبی را که در یک اقدام کم سابقه و برای پناهندگی به صورت غیرقانونی وارد کره شمالی شده بود به سئول بازمی‌گرداند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، این مرد که کیم سانگ گون نام دارد و تبعه کره جنوبی است پس از ورود به کره شمالی از طریق یک کشور ثالث ردیابی شده و به کشورش بازگردانده می‌شود.

جامعه صلیب سرخ کره شمالی اعلام کرد، این مرد به بازرسان گفته پس از آنکه زندگی در کره جنوبی برایش سخت شده به کره شمالی رفته اما اعلام نکرده که چگونه توانسته وارد این کشور شود.

شبکه خبری کی سی ان ای کره شمالی گزارش داد: این مرد تایید کرده که به صورت غیرقانونی وارد کره شمالی شده و درخواست کرده تا خانواده‌اش را به این کشور بیاورد و با آن‌ها در کره شمالی زندگی کند. اما مقام‌های پیونگ یانگ تصمیم گرفته‌اند این مرد را به کره جنوبی بازگردانند.

جامعه صلیب سرخ کره شمالی پیشنهاد کرده که این مرد 11 سپتامبر 2014 از طریق روستای مرزی پانمونجوم به کره شمالی بازگردانده شود.

وزارت اتحاد مجدد دولت سئول نیز روز جمعه اعلام کرد پیشنهاد پیونگ یانگ را در بازگرداندن این مرد پذیرفته است.

از زمان پایان جنگ کره به سال 1953 بیش از 26 هزار تبعه کره شمالی به کره جنوبی گریخته‌اند اما فرار اتباع کره جنوبی و درخواست پناهندگی یک روش بی‌سابقه و نادر است.

سال گذشته میلادی پیونگ یانگ شش تبعه کره جنوبی را که به صورت غیرقانونی بین سال‌های 2009 تا 2012 وارد کره شمالی شده بودند به کشورشان بازگرداند.

البته درخواست‌های مکرر سئول برای آزادی میسیونر کره جنوبی که سال گذشته میلادی دستگیر و به حبس ابد در اردوگاه کار اجباری محکوم شد، بی‌پاسخ مانده است.

این میسیونر به جاسوسی و انجام عملیات در زیرزمین کلیسایی در کره شمالی متهم است کره شمالی میسیونرهای خارجی را عامل مخرب با هدف ایجاد ناآرامی در کشور می‌داند.

انتهای پیام

کد N487219

وبگردی