آفتاب

سفر یک مقام حزب حاکم کره‌شمالی به اروپا

سفر یک مقام حزب حاکم کره‌شمالی به اروپا

یکی از دیپلمات‌های ارشد کره‌شمالی در بحبوحه نشانه‌ها مبنی بر اینکه پیونگ‌یانگ اتخاذ رویکردی فعالانه‌تر را در زمینه روابط خارجی آغاز کرده، امروز (شنبه) سفر اروپایی خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری کیودو ژاپن، به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد، "کانگ سوک جو"، یکی از مقامات کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی قرار است در این سفر به بلژیک، سوئیس و دیگر کشورهای اروپایی برود.

دراین گزارش آمده است: "کانگ سوک جو" 75 ساله که از سال 2010 تا 2014 میلادی معاون نخست‌وزیر کره‌شمالی بود، ممکن است در راه رفت یا بازگشت از اروپا با مقامات چینی نیز در پکن دیدار کند.

مشاهده شده که وی از دهه 1990 میلادی نقش مهمی در روابط پیونگ یانگ با برخی کشورهای جهان از جمله آمریکا، ژاپن و چین ایفا کرده است.

خبرگزاری کیودو ژاپن در ادامه عنوان کرد: ظاهرا کره‌شمالی حرکتی دیپلماتیک به راه انداخته چرا که قصد دارد اواخر سپتامبر سال جاری میلادی نیز "ری سو یونگ"، وزیر امور خارجه خود را برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک بفرستد. اگر این مساله تحقق یابد، در 15 سال اخیر اولین بار است که یکی از وزرای امور خارجه کره‌شمالی به آمریکا سفر می‌کند.

ژاپن به عنوان پاداشی برای تصمیم کره شمالی در مورد از سرگیری تحقیقات در مورد سرنوشت شهروندان ژاپن که در دهه 1970 و 1980 میلادی توسط جاسوس‌های کره شمالی ربوده شده‌ بودند، برخی از تحریم‌های یک طرفه خود را لغو کرد.

کانگ سوک جو از آوریل سال جاری میلادی که به عنوان وزیر روابط بین‌المللی در غرب حاکم انتخاب شده برای نخستین بار است که به یک سفر خارجی می‌رود.

انتهای پیام

کد N487053

وبگردی