آفتاب

پنتاگون کشته شدن رهبر جنبش الشباب سومالی را تایید کرد

پنتاگون کشته شدن رهبر جنبش الشباب سومالی را تایید کرد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) کشته شدن ˈاحمد عبدی غودانیˈ معروف به ˈمختار ابو زبیرˈ رهبر جنبش الشباب سومالی وابسته به القاعده را در حمله هوایی دوشنبه گذشته آمریکا به خودروهای این جنبش که غودانی هم در آن سوار بود، تایید کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری الیوم السابع، پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد به هلاکت رسیدن غودانی و دور کردن آن از صحنه درگیری ضربه عملیاتی بزرگی به این جنبش است.

غودانی از مهمترین افراد تحت تعقیب آمریکا بود که این کشور برای مرگ وی 7 ملیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از ابو محمد سخنگوی این جنبش اعلام کرد ابو الزبیر یکی از سرنشینان دو خودرویی بود که حمله هوایی آمریکا دوشنبه شب آن ها را هدف قرار داد و علی رغم اینکه ابو محمد کشته شدن شش تن از تروریست های الشباب را در این حمله هوایی تایید کرد اما به وجود ابوزبیر در میان کشته شدگان اشاره ای نکرد.

یک مقام عالی رتبه دستگاه اطلاعاتی سومالی گفت: هواپیمای بدون خلبان آمریکا غودانی رهبر جنبش الشباب را هنگام ترک جلسه رهبران این جنبش هدف قرار داد.

این مقام سومالی افزود: اطلاعات موجود نشان می دهد غودانی با برخی دیگر از اعضای این جنبش کشته شده است.

این مقام سومالی که خواست نامش فاش نشود، گفت: حمله هوایی آمریکا، اردوگاه آموزشی جنگجویان الشباب در نزدیکی محله سبلالی واقع در 170 کیلومتری جنوب مگادیشو را هدف قرار داده بود.

وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که نیروهای ارتش این کشور دوشنبه به شبکه الشباب در سومالی حمله کرده اند.

به گفته یک شاهد، در پی وقوع این حمله، انفجارهای مهیبی، رخ داده است.

در حمله سال پیش تروریست های الشباب به یک مرکز خرید در ˈنایروبیˈ پایتخت کنیا، دستکم 67 تن کشته شدند.

رسانام** 1453** 1337
کد N486876

وبگردی