آفتاب
رییس بنیاد نخبگان استان البرز خبر داد:

حمایت بنیاد نخبگان استان البرز، از متقاضیان راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان

حمایت بنیاد نخبگان استان البرز، از متقاضیان راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان

نخبگان و استعدادهای بر‌تر استان، صاحب ایده و طرح فناور و نوآورانه از طریق بنیاد به مراکز رشد پارک علم و فناوری البرز معرفی خواهند شد.

نشست مشترک نخبگان و استعدادهای بر‌تر و مسئولین بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری استان البرز به منظور آشنایی نخبگان با شرکت‌های مسقر در پارک علم و فناوری و روند ثبت شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد.

به گزارش ایلنا در کزج، در این نشست که با حضور رییس بنیاد نخبگان استان البرز، رییس و معاونین پارک علم و فناوری البرز و جمعی از نخبگان و استعدادهای بر‌تر استان البرز برگزار شد، رییس بنیاد نخبگان استان البرز با اشاره به آمار نخبگان استان البرز افزود: در حال حاضر بنیاد نخبگان استان البرز، ۳۶۰ نفر از نخبگان این استان را تحت پوشش دارد که ۳۲۰ نفر از این افراد برگزیدگان المپیادهای علمی، آزمون سراسری و نفرات بر‌تر جشنواره‌های معتبر داخلی و بین المللی و ۴۰ نفر از مخترعان استان هستند.

جعفر جهان پناه با اشاره به ظرفیت بالای استان البرز در بخش صنعت اظهار داشت: راه اندازی کلینیک صنعت، معدن بنیاد نخبگان در استان البرز زمینه ساز ارتباط و تعامل نخبگان صنعتی با صنایع استان به خصوص در حوزه پلیمر و مکانیک شده است.

وی با بیان اینکه دیدگاه جدید بنیاد ملی نخبگان به سمت توانمندسازی نخبگان و تولید ثروت از دانش تغییر کرده است، افزود: سیاست حال حاضر معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و بنیاد ملی نخبگان سوق دادن نخبگان به سمت تاسیس شرکت‌های دانش بنیان است.

رییس بنیاد نخبگان استان البرز اظهار داشت: در یک سال اخیر با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و پشتیبانی مقام معظم رهبری شاهد رشد و توسعه مطلوب فعالیت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های متکی بر دانش بومی در کشور بودیم و انشاا... با توسعه و تداوم این حمایت‌ها حجم وسیعی از فعالیت‌های دانش بنیان بومی را در کشور شاهد خواهیم بود.

ایشان عنوان داشتند: یکی از بستر‌ها و مکان­‌های مناسب برای تاسیس، راه اندازی و استقرار شرکت‌های دانش بنیان، توسط نخبگان در پارک‌های علم و فناوری فراهم است.

وی در ادامه با اشاره به تعامل نزدیک پارک علم و فناوری البرز با بنیاد نخبگان بیان داشت: نخبگان و استعدادهای بر‌تر استان صاحب ایده و طرح فناور و نوآورانه از طریق بنیاد به مراکز رشد پارک علم و فناوری البرز معرفی خواهند شد.

جعفر جهان پناه در پایان از آمادگی و حمایت کامل بنیاد نخبگان استان البرز برای معرفی متقاضیان راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان به کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و مشاوره و راهنمایی افراد متقاضی خبر داد.

رییس پارک علم و فناوری البرز در این نشست، ضمن ابراز خرسندی از حضور نخبگان، سرمایه‌های گرانقدر ملی، در پارک علم و فناوری البرز اظهار داشت: پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی موثر در امر توسعه فناوری و به تبع آن توسعه اقتصاد دانش مدار و ایجاد ثروت به شمار می‌روند.

عطا ا... ربانی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استقرار شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری را معافیت از پرداخت عوارض گمرکی و مالیات عنوان و اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان به دلیل اهمیت ویژه آن‌ها در عرصه تولید دانش و فناوری، از سوی دولت به شدت مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: حمایت‌ها و تسهیلات بسیار مناسبی از طرف معاونت علمی فناوری رییس جمهور به منظور حمایت از شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان اختصاص یافته است که خود موجب ایجاد علاقه در نخبگان و شرکت‌های فعال در حوزه‌های اقتصادی و سوق فعالیتشان به سمت دانش بنیان است.

ربانی اظهار امیدواری کرد: با حمایت بیشتر بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی فناوری رییس جمهور از نخبگان و مخترعان و سایر نهادهای اجرایی کشور شاهد حمایت گسترده از ایده‌های نو و فعالیت‌های دانش بنیان و توسعه مفهوم و فرهنگ دانش بنیان در کشور باشیم.

کد N486822

وبگردی