آفتاب

انهدام دستگاه شنود ارتش صهیونیستی/ از شکایت به سازمان ملل تا یادآوری یک خاطره

انهدام دستگاه شنود ارتش صهیونیستی/ از شکایت به سازمان ملل تا یادآوری یک خاطره

بیروت – ایرنا- دشمن صهیونیستی با منهدم کردن یک دستگاه شنود خود، خاطره مربوط به 17 سال قبل و گرفتار شدن نیروهای ویژه اش هنگام عملیاتی امنیتی درکمین نیروهای مقاومت لبنان با نام « انصاریه» را که به هلاکت 12 افسر و سربازش منجر شد، زنده کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی الاخبار در شماره روز شنبه خود با اشاره به انهدام دستگاه شنود ارتش صهیونیستی در جنوب لبنان ، نوشت : شاید تصادفی نبود که شهید« حسن علی حیدر» رزمنده متخصص حزب الله از اهالی انصاریه شهرکی که درپنجم ماه سپتامبر سال 1997 سیلی محکمی بر ارتش صهیونیستی نواخت ، در سالگرد عملیات کمین انصاریه و هنگام زدن ضربه ای دیگر به این ارتش به شهادت برسد.

پنجم ماه سپتامبر سال 1997 عناصر واحد نیروهای ویژه دریایی ارتش صهیونیستی موسوم به « شیبطت 13» هنگام عملیاتی امنیتی درکمین نیروهای مقاومت در باغ های شهرک انصاریه در جنوب لبنان گرفتار شدند و12 افسرو نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند و بعدها جنازه آنها با اسیران موجود در زندان های اسراییل مبادله شد.

الاخبار نوشت که عصر دیروز جمعه در چند کیلومتری شهرک عدلون شهرستان الزهرانی در جنوب لبنان ، یک هواپیمای جاسوسی دشمن صهیونیستی مجبور شد دستگاه شنودی را که مزدورانش بالای یک تپه نصب کرده بودند، منهدم کند.

این دستگاه شنود که بر روی سیستم ارتباطات مقاومت نصب شده بود، شبیه صخره های کوچک و شامل 4 صندوقچه متصل به باتری های ذخیره انرژی بوده اما مانند دیگر دستگاه های کشف شده در جنوب لبنان از سال 2006 تاکنون، با زبان عبری روی آن نوشته ای نبود.

الاخبار به نقل از منابع امنیتی نوشت که یک گروه از نیروهای مقاومت لبنان به یک جسم مشکوک می شود و یکی از اعضای گروه یعنی شهید« حسن علی حیدر» تلاش می کند آن را از بین ببرد و درهمین هنگام هواپیمای جاسوسی ارتش صهیونیستی که در آسمان منطقه بوده است ، مبادرت به انفجار و انهدام آن می کند که به شهادت این رزمنده مقاومت منجر می شود.

منابع این روزنامه لبنانی گفته اند که دشمن یک موقعیت راهبردی مهم را برای نصب این دستگاه شنود انتخاب کرده بود زیرا بر بزرگراه صیدا و صور و شهرک الزهرانی و نوارهای کشاورزی و خط ساحلی اشراف داشت.

این منابع احتمال داده اند که این دستگاه شنود کمتر از دو سال قبل نصب شده باشد

نیروهای مقاومت لبنان بعد از جنگ 33 روزه سال 2006 تاکنون چندین دستگاه شنود مشابه را برروی خطوط ارتباطی خود در مناطق الباروک، صنین ، شمع ، وادی طریفا ، دیرکیفا،مجدل سلم ، وادی حولا ، میس الجبل و وادی الزراریه کشف و منهدم کرده است.

ارتش صهیونیستی نیز انفجار از راه دور جسمی عجیب در اطراف شهرک عدلون در جنوب لبنان را تایید کرد.



** شکایت به سازمان ملل

درهمین حال « جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان تاکید کرده است که دولت لبنان بزودی علیه رژیم اسراییل به سازمان ملل متحد به دلیل نقض دوباره حاکمیت لبنان شکایت خواهد کرد.

وی به روزنامه لبنانی السفیر گفت که وزارت خارجه لبنان در انتظار دریافت اطلاعات دقیق و ضروری است که ارتش لبنان در اختیار آن قرار دهد.

خاورم ** 1324
کد N486819

وبگردی