آفتاب
فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی اصفهان:

حریم هوایی ایران امن‌ترین منطقه در جهان است

حریم هوایی ایران امن‌ترین منطقه در جهان است

فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی اصفهان گفت: به اذعان تمامی کارشناسان نظامی جهان، امروز حریم هوایی ایران امن‌ترین منطقه برای عبور هواپیماهای مسافری و باری در جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در شهرضا، سرهنگ محمد پیراسته آیین، ماموریت اصلی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را صیانت از حریم هوایی ایران دانست و اظهار کرد: نیروی پدافند هوایی ارتش ایران از زمان تاسیس در سال 1312 تاکنون فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته که نهایتا منجر به تبدیل آن به عنوان قدرتمندترین توان پدافندی منطقه شده است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف نیروی پدافندی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: استفاده از سامانه هواپیماهای پروازی و پشتیبانی راداری، توپخانه‌ای و موشکی سبب ایجاد سیستم چند لایه دفاع پدافندی ایران شده است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی اصفهان با اشاره به بخش‌هایی از خدمات پدافند هوای ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی اضافه کرد: حضور مقتدرانه نیروهای رزمنده پدافندی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سبب شد تا ارتش عراق در سه نوبت مجبور به بازسازی نیروی هوایی خود شود.

پیراسته آیین گفت: حمایت از سکوهای نفتی و اسکورت هوایی نفت‌کش‌ها در منطقه خلیج فارس سبب شد تا ضمن ممانعت از مداخله ارتش عراق صادرات نفت ایران، جنگ در این منطقه نیز به سود ایران تمام شود.

انتهای پیام

کد N486694

وبگردی