آفتاب

هیلاری کلینتون: روسیه باید چشم به آینده بدوزد نه گذشته

هیلاری کلینتون: روسیه باید چشم به آینده بدوزد نه گذشته

وزیر خارجه سابق آمریکا از روسیه به دلیل "ترساندن همسایگانش" انتقاد کرد و گفت، باید مسکو را وادار کرد بیشتر از اینکه به گذشته نگاه کند چشم به آینده بدوزد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا که در هفته‌های اخیر منتقد سیاست‌های خارجی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا بوده است، گفت، درباره رویکرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در روابطش با اوکراین وسایر کشورها نگران است.

کلینتون اظهار کرد: من درباره مشی پوتین که معتقد به گسترش مرزهای روسیه و ترساندن مردمان خارج از مرزهایش با استفاده از گاز و نفت به عنوان سلاح است، نگران هستم. مانند اتفاقی که در اوکراین شاهد آن هستیم.

دولت‌های غربی پوتین را به دلیل حمایتش از شورشیان اوکراینی متهم می‌کنند. این درگیری‌ در پی الحاق کریمه به روسیه در سال جاری میلادی ایجاد شد.

او در ادامه گفت، بسیار مهم است که اروپا متحد، با ثبات و صلح آمیز باقی بماند. روسیه باید مجبور شود تا به آینده نگاه کند و نه به گذشته.

هیلاری کلینتون، همسر بیل کلینتون، رئیس جمهوری اسبق آمریکا در زمان خدمتش در وزارت خارجه آمریکا به عنوان وزیر، روابط این کشور با روسیه را بازسازی کرد، روابطی که در دوره ریاست جمهوری بوش پسر مخدوش شده بود.

هیلاری کلینتون 66 ساله که از او به عنوان نامزد پیشروی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 یاد می‌شود، هنوز تصمیمی برای شرکت در این انتخابات نگرفته است. او اعلام کرده است تا ژوئن 2015 در این باره تصمیم خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N486627

وبگردی