آفتاب
بازی های آسیایی 2014

تلاش کره جنوبی برای قهرمانی در بسکتبال اینچئون با تغییر قوانین

تلاش کره جنوبی برای قهرمانی در بسکتبال اینچئون با تغییر قوانین

تهران - ایرنا - رسانه های چین تایپه غیر مجاز اعلام شدن حضور یک بازیکن آمریکایی الاصل در تیم بسکتبال چین تایپه را تلاش کمیته برگزاری بازی های آسیایی 2014 اینچئون برای کمک به قهرمانی تیم بسکتبال کره جنوبی در این بازی ها عنوان کردند.

به گزارش تایپه تایمز، کمیته برگزاری بازی های آسیایی 2014 اخیرا حضور کوینسی دیویس بازیکن آمریکایی الاصل تیم بسکتبال چین تایپه در بازی های آسیایی را غیر مجاز اعلام کرده است.

وی سال گذشته تابعیت آمریکایی خود را کنار گذاشت و رسما به تابعیت چین تایپه درآمد. این بازیکن از آن زمان تا کنون در تیم ملی بسکتبال تایپه در مسابقات مختلفی از جمله قهرمانی آسیا و جام ویلیام جونز بازی کرده است.

با وجود این کمیته برگزاری بازی های آسیایی اعلام کرده وی به دلیل اینکه به مدت سه سال متوالی در تایپه زندگی نکرده است، بازیکن آسیایی به شمار نمی آید و نمی تواند در اینچئون بازی کند.

این در حالیست که دیویس دو ماه کمتر از این مدت در تایپه حضور داشته است و فدراسیون بسکتبال این کشور هم مدعی است روز 19 مه مجوز حضور او در بازی های آسیایی را از شورای المپیک آسیا دریافت کرده است.

این فداسیون اگرچه بازیکن دیگری را جایگزین دیویس کرده ولی قصد دارد در این خصوص از کمیته برگزاری بازی های آسیایی 2014 به شورای المپیک آسیا شکایت کند.

ورزشی**9126
کد N486457

وبگردی