آفتاب

طرح آمریکا برای جاسوسی؛ این بار برای حفظ اقتدار اقتصادی

طرح آمریکا برای جاسوسی؛ این بار برای حفظ اقتدار اقتصادی

افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا با ارائه سند اطلاعاتی جدیدی از سال 2009 گفت که واشنگتن این مساله را بررسی کرده است که به منظور جلوگیری از کاهش اقتدار اقتصادی‌اش در برابر کشورهای دیگر جاسوسی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، این سند از سوی ادوراد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) به دست خبرنگاران رسیده و اولین بار در پایگاه خبری اینترسپت منتشر شد.

در این سند روش‌هایی که جامعه اطلاعاتی آمریکا احتمالا در آینده در شرایط خاص به کار خواهند گرفت، ذکر شده است که از جمله آن در زمانی است که فناوری و نوآوری آمریکایی‌ها در سال 2025 رو به زوال برود.

طبق گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا، در شرایطی که آمریکا احتمالا فرصت‌های خود را از دست می‌دهد تلاش‌های سیستماتیکی برای جمع‌آوری منابع و اطلاعات به روش‌های مختلف انجام خواهد داد.

در این گزارش که توسط دیوید شرد، معاون وقت مدیر اطلاعات ملی آمریکا نوشته شده، وی این گزارش را نتیجه یک مطالعه 10 ماهه توصیف می‌کند که در میان کارشناسان آژانس‌های اطلاعاتی، اندیشکده‌ها و صنایعی انجام شده که مسئول ارزیابی عملکرد آمریکا در عرصه جامعه اطلاعاتی در سال 2025 هستند.

انتهای پیام

کد N486433

وبگردی