آفتاب

ترکیه خواستار استراتژی جهانی برای مقابله با داعش

ترکیه خواستار استراتژی جهانی برای مقابله با داعش

ترکیه همزمان با تلاش آمریکا در ایجاد ائتلافی جدید برای مقابله با داعش خواستار یک استراتژی جهانی و یافتن راهی برای مقابله و نابود کردن داعش در عراق و سوریه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از متحدان ناتو خواست تا یک استراتژی جامع را برای مقابله با سازمان‌های تروریستی که از ناآرامی‌های سوریه سر برآورده‌اند، ایجاد کنند و به مبارزه و نابودی داعش در عراق و سوریه بپردازند.

درخواست اردوغان در حالی مطرح شد که آمریکا نیز به دنبال تشکیل یک ائتلاف مرکزی و جهانی با کمک ترکیه‌ برای مقابله با داعش است. به طوری که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده، به شراکت گذاشتن اطلاعات با متحدان ناتو درباره نیروهای خارجی مساله اصلی در دیدارش با اردوغان بود.

اوباما همچنین اعلام کرد که تهدید داعش نیز جزو مسائلی بود که با اردوغان درباره‌اش گفت‌وگو کرد. اردوغان مکررا گفته که به دنبال یک شراکت استراتژیک میان آنکارا و واشنگتن در انجام اقدامات علیه داعش است.

رئیس جمهوری ترکیه پیش از دیدار با اوباما در نشست ناتو در ولز، انگلیس گفته بود که به دنبال یک استراتژی جامع برای مقابله با سازمان‌های تروریستی به ویژه گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در سوریه و عراق است.

جان کری، وزیر امور خارجه و چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: زمانی برای اتلاف وقت وجود ندارد، ما باید این تهدید از جان داعش را از میان برداریم.

انتهای پیام

کد N486362

وبگردی