آفتاب

بروجردی:ادعاهای بی پایه درباره برنامه هسته ای ایران نشانگر رویکرد سیاسی آمریکا است

بروجردی:ادعاهای بی پایه درباره برنامه هسته ای ایران نشانگر رویکرد سیاسی آمریکا است

تهران-ایرنا-رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه گزارش مثبت آژانس انرژی اتمی درباره فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران خط پایانی بر اتهامات غرب بر علیه ایران است، گفت: تکرار ادعاهای بی پایه و اساس نشان می دهد که رویکرد آمریکا نسبت به مساله فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران تنها سیاسی است.

به گزارش ایرنا، علاء الدین بروجردی درباره انتشار تازه ترین گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی با موضوع برنامه هسته ای ایران افزود: آژانس در گزارش اخیر ضمن تایید صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اعلام کرد که ایران از 5 گام مورد توافق خود با آژانس سه گام را اجرایی کرده و دو گام دیگر هم در حال مذاکره است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گزارش های قبلی آژانس بین المللی انرژی اتمی ایرادات زیادی از فعالیت هسته ای ایران گرفته می شد اما مجموعه بازرسی ها، همکاری های صورت گرفته و شفاف سازی در این حوزه موجب شد که گزارش اخیر این نهاد بین المللی بسیار مثبت و مطلوب باشد.

بروجردی با تأکید بر اینکه با انتشار گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی، دیگر نباید شاهد زیاده خواهی های آمریکا و همپیمانانش باشیم، افزود: اگر آمریکا بار دیگر بعد از گزارش اخیر آژانس ادعاهای خود مطرح کند، این موضوع نشان می دهد که رویکرد غرب به ویژه آمریکا نسبت به مساله فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران تنها سیاسی است و موضوعات فنی هیچ جایگاهی در این حوزه ندارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی مطالب مطرح شده درباره موافقت ایران با کاهش سانتریفیوژهای خود به هفت هزار دستگاه افزود: به نظر من این ادعاها تنها در حد یک گمانه زنی است، زیرا یکی از موارد اختلافی ایران با غرب در طول مذاکرات میزان غنی سازی بوده است.

سیام**9121**1572
کد N486356

وبگردی