آفتاب

گزارش مهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشنواره امام رضا(ع)

گزارش مهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشنواره امام رضا(ع)

مهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در نشستی خبری از فعالیت‌های خود در حوزه رضوی گزارشی ارائه کردند.

مهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در نشستی خبری از فعالیت‌های خود در حوزه رضوی گزارشی ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست که ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و واعظی دبیر شورای بین‌الملل جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) حضور داشتند، سهیل اسعد از کشور آرژانتین، مرتضی رضوی از کشور ماداگاسکار، احمد الصفا از کشور نیجریه، احمد الخرساء از کشور لبنان، حجت‌الاسلام حسین عوالی، عزیز نبی‌اف از کشور گرجستان، مدیحه رسول از لاهور پاکستان از اقدامات و فعالیت‌هایشان در حوزه رضوی به ارائه گزارش پرداختند.

احمد الصفا از کشور نیجریه متخصص روانشناسی و رییس مجمع اهل بیت نیجریه و نایب رییس دالقرآن نیجریه ات که فعالیت خود را در حوزه اهل بیت (ع) از سه سال پیش با محوریت امام رضا (ع) شروع و کتابی به نام امام رضا (ع) شهید مشهد نوشته و چاپ کرد. همچنین کتابی دیگر به نام 90 سخن حکمت‌آمیز از امام رضا (ع) منتشر کرده است.

همچنین احمد الخرساء گفت: در حوزه نشر و انتشار کتاب‌های مذهبی فعالیت داشته‌ام و توانسته‌ایم با تاسیس انتشارات دارالامهجه‌ بیضاء سفیر اهل بیت (ع) در بیضا باشیم و از زمان تاسیس این انتشارات کتاب‌های زیادی در حوزه نشر سیره امام رضا (ع) چاپ کرده‌ایم.

در ادامه واعظی دبیر شورای بین‌المللی جشنواره امام رضا (ع) درباره فرآیند انتخاب خدام و فعالان رضوی گفت: از چند سال پیش کمیته‌ای کار شناسایی خادمان و فعالان رضوی را بر عهده گرفته که از جمله مولفه‌ها برای انتخاب خادمان رضوی ماندگاری اثر آنهاست.

در ادامه این نشست ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تبریک دهه کرامت و میلاد ثامن‌الحجج علی‌ابن موسی‌الرضا (ع)، گفت: در اسلام کرامت آنقدر اهمیت دارد که هم در آیات قرآن و هم در فقه شیعه کرامت مورد توجه قرار گرفته است و نکات دقیقی در این زمینه آمده است. مثلا اگر انسان در جایی باشد که برای وضو و غسل به آب دسترسی ندارد ولی می‌تواند این آب را از کسی تهیه کند که بر سر او منت گذارد نباید این کار را انجام دهد؛ چرا که با این آب وضو و غسل او باطل می‌شود.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: این سازمان با داشتن 80 نمایندگی در 60 کشور جهان از جشنواره ششم به بعد مشارکت و حضور فعالی داشته و از خادمان و فعالان رضوی برای این جشنواره دعوت کرده است.

وی ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) را از جمله وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ذکر کرد و گفت: سعی می‌کنیم این وظیفه را به نحو احسن انجام دهیم.

انتهای پیام

کد N486344

وبگردی