آفتاب

رژیم صهیونیستی به دنبال احداث 283 واحد مسکونی در شمال کرانه باختری

رژیم صهیونیستی به دنبال احداث 283 واحد مسکونی در شمال کرانه باختری

دولت رژیم صهیونیستی مناقصه جدیدی را برای احداث 283 واحد مسکونی در شمال کرانه باختری منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، در حالی که تنها دو روز از درخواست جان کری، وزیر خارجه آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای لغو تصمیم خود جهت مصادره 400 هکتار از اراضی فلسطینی در جنوب کرانه باختری می‌گذرد، دولت رژیم صهیونیستی مناقصه جدیدی را برای احداث 283 واحد مسکونی در شهرک "الکناه" واقع در شمال کرانه باختری منتشر کرد.

مقامات رژیم صهیونیستی پس از تصویب طرح گسترش شهرک‌ مذکور، این مناقصه‌ها منتشر کردند.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که احداث این واحدهای جدید از قبل مقرر شده بود اما به خاطر مذاکرات اسرائیل و فلسطین به حالت تعلیق درآمده بود.

پیش بینی می‌شود که دولت رژیم صهیونیستی اراضی آماده ساخت را به برخی شرکت‌ها در زمینه ساخت و ساز تحویل دهد تا مستقیما به ساخت و احداث آپارتمان‌ها بپردازند و پس از آن آن‌ها ره به شهرک نشینان تحویل دهند.

این اقدام زمانی صورت می‌گیرد که بودجه اداره شهرک سازی رژیم صهیونیستی حدود 650 درصد افزایش یافته است.

تحلیل‌گران اقتصادی روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که بودجه اداره شهرک سازی در سال جاری از حدود 58 میلیون شکل (16 میلیون دلار) آغاز شده و در حال حاضر به 404 میلیون شکل (12 میلیون دلار) رسیده است.

اموالی که به اداره شهرک‌سازی‌ها اختصاص داده می‌شود از طریق بودجه‌های وزارت دفاع و مسکن تامین می‌شود.

شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی مانع اصلی مذاکرات صلح با فلسطین است و اسرائیلی‌ها با پایان دادن به شهرک سازی‌های خود مخالفند. بیشتر کشورهای جهان از جمله آمریکا نیز با ادامه شهرک سازی‌های اسرائیل در اراضی فلسطین مخالفند.

مسئول در دولت آمریکا نیز اعلام کرد که در صورتی که اسرائیل بر ادامه شهرک سازی‌ها پافشاری کند، واشنگتن گزینه‌هایی را برای پاسخ به این اقدام رژیم صهیونیستی بررسی می‌کند.

انتهای پیام

کد N486315

وبگردی