آفتاب

منع تردد سراسری در سیرالئون برای مقابله با انتشار ابولا

منع تردد سراسری در سیرالئون برای مقابله با انتشار ابولا

تهران - ایرنا - سیرالئون اعلام کرد که از تاریخ 18 سپتامبر (27 شهریور) با هدف جلوگیری از انتشار ابولا، چهار روز ممنوعیت تردد در سراسر این کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ˈرویترزˈ به نقل از ˈابراهیم بن کارگبوˈ از مقام های بلندپایه دفتر ریاست جمهوری سیرالئون، شهروندان این کشور به منظور جلوگیری از انتشار بیماری ابولا و فراهم شدن امکان شناسایی موارد ابتلا در مراحل اولیه در روزهای 18 الی 21 سپتامبر (27 الی 30 شهریور) در خانه هایشان خواهند ماند.

وی که در سمت مشاور رییس جمهوری در زمینه نیروی وظیفه مبارزه با ابولا نیز فعالیت می کند، افزود: این اقدام تهاجمی برای مقابله با انتشار ابولا لازم است.

بر اساس اعلام سازمان ملل، تا روز گذشته (جمعه)، 491 مورد احتمالی و تایید شده مرگ در اثر ابتلا به ابولا در سیرالئون ثبت شده است.

کارگبو افزود: 21 هزار نفر برای اجرای این طرح فراخوانده خواهند شد.

هزارن پلیس و سرباز نیز هم اکنون برای اجرای قرنطینه شهرهای این کشور در مناطق هم مرز با گینه اعزام شده اند.

رویترز افزود: سازمان های سراسر جهان به منظور مبارزه با انتشار ابولا در حال ارسال بودجه و تجهیزات به غرب آفریقا هستند، اما این بیماری سریع تر از همیشه در حال پیشروی است و کارشناسان می گویند نبود کارکنان آموزش دیده در نظام ضعیف بهداشت کشورهای آفریقایی مهم ترین مانع بر سر راه مقابله با این همه گیری است.

ابولا در جدیدترین موج انتشار که از ماه مارس (اسفند/بهمن) آغاز شد، تاکنون حدود دو هزار و 100 نفر را به کام مرگ کشیده است.

خاورم**9156**7074**1275
کد N486155

وبگردی