آفتاب

استقرار ده‌ها نظامی کانادایی در عراق/ پیشروی‌های پیشمرگ‌ها در موصل

استقرار ده‌ها نظامی کانادایی در عراق/ پیشروی‌های پیشمرگ‌ها در موصل

کانادا اعلام کرد که ده‌ها نظامی را در عراق برای ارائه مشورت‌ها و کمک به ارتش عراق مستقر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، استفن هارپر، نخست وزیر کانادا در سخنانی اعلام کرد که کشورش ده‌ها نظامی را در عراق مستقر خواهد کرد تا این افراد مشورت‌ها و کمک‌هایی به ارتش عراق ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد که این کمک‌های نظامی با هدف کارآمدتر کردن نیروهای امنیتی در شمال عراق جهت مقابله با تهدیدهای گروه تروریستی داعش است.

پیشتر نیز جان برد، وزیر خارجه کانادا در سفری به عراق خاطرنشان کرد که کشورش 23 میلیون دلار به عنوان کمک‌های مالی به عراق اختصاص داده است تا از این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم حمایت کرده و رنج‌های آوارگان را نیز کاهش دهد.

از سوی دیگر نیروهای پیشمرگ کرد مناطقی را در استان موصل واقع در شمال عراق تحت کنترل خود درآوردند.

نیروهای پیش مرگ صبح جمعه عملیات نظامی را علیه اعضای داعش که در منطقه کوه‌های زاردک در شرق موصل مستقر شده بودند، آغاز کردند.

در جریان این عملیات، نیروهای پیش مرگ چندین روستا را در دامنه کوه‌های زاردک مجددا تحت کنترل خود درآوردند و اعضای داعش را در دو منطقه برطله و بعشیقه در شمال منطقه الحمدانیه تحت تعقیب قرار دادند.

نیروهای پیش مرگ اعلام کردند که اعضای داعش 27 تن از نیروهای خود را در این درگیری‌ها که همچنان ادامه دارد از دست دادند.

پیشتر منابعی در استان نینوا اعلام کردند که نیروهای امنیتی در عراق عملیات گسترده‌ای را برای بازپس گیری مناطقی در شرق موصل از دست داعش آغاز کردند. همزمان ارتش عراق دست به حمله‌ای به نزدیکی موصل در شمال این کشور زد. ده‌ ها تن از تروریست‌های داعش نیز در حملات جنگنده‌های عراقی به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داد که نیروهای کرد و عراقی یک گور دسته جمعی را در اطراف منطقه سلیمان بیک پیدا کردند که در آن 35 جسد وجود دارد.

از سوی دیگر رئیس شورای نظامی داعش در حمله هوایی به تل عفر به هلاکت رسید.

کشته شدن ابوعلی العربی، رئیس شورای نظامی داعش در تل عفر کمی پس از کشته شدن ابوهاجر السوری، دست راست ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در شرق موصل رخ داد.

انتهای پیام

کد N486139

وبگردی