آفتاب

آمادگی انگلیس برای اعزام 3500 نیرو با هدف پیوستن به نیروهای واکنش سریع ناتو

آمادگی انگلیس برای اعزام 3500 نیرو با هدف پیوستن به نیروهای واکنش سریع ناتو

انگلیس اعلام کرد که آماده اعزام 3500 تن از سربازانش با هدف پیوستن به نیروهای واکنش سریع ناتو برای مقابله با تهدیدهای جدید نظیر بحران اوکراین و شبه‌نظامیان تروریست داعش در سوریه و عراق است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس گفت: ناتو که در سال 1949 با هدف دفاع از اروپای غربی از تهدیدهای شوروی تشکیل شده نشان داده که بند پنج موسوم به تضمین امنیت جمعی همچنان معتبر است.

کامرون با تاکید بر اینکه انگلیس به تعهداتش در گسترش و افزودن به تعداد نیروها و همکاری با ائتلاف برای تقویت ظرفیت‌ها دفاعی اروپا پایبند است، ادامه داد، لندن دومین ناو هواپیمابر خود را با عنوان "شاهزاده ولز" را به خدمت ناتو در می‌آورد.

نخست‌وزیر انگلیس در روز دوم نشست ناتو در ولز گفت: در حالیکه روسیه به صورت غیرقانونی در حال نفوذ و رخنه در اوکراین است ما باید به متحدان شرق اروپای خود اطمینان دهیم که همواره به تعهدات بند پنجم ائتلاف ناتو عمل می‌کنیم. بنابراین ناتو باید سریعا اقدامات بیشتری در این باره انجام دهد و من امیدوارم که 28 کشور عضو ناتو به تعهداتشان مبنی بر استقرار نیروهایشان در هر جای جهان که لازم باشد ظرف دو یا پنج روز عمل کنند. این هدایت و رهبری نیروها بخشی از واکنش سریع اصلاح شده ناتو در لهستان است که شامل آموزش و تجهیز وسایل می‌شود.

کامرون افزود: اگر با این مساله موافقت کنیم، 3500 سرباز انگلیس با نیروهای واکنش سریع ناتو همکاری خواهند کرد. درباره دومین ناو هواپیمابر انگلیس هم باید بگویم که این‌ها سرمایه‌گذاری در امنیت انگلیس محسوب می‌شوند و باعث بزرگی و موقعیت گزینی بریتانیا در جهان هستند.

نیروهای واکنش سریع به معنای تضمین دادن به کشورهای استقلال یافته شوروی سابق همچون لهستان و کشورهای حوزه بالتیک در قبال تهدیدهای روسیه است. این نیروها همچنین با تهدیدهای جدید به ویژه آنچه که در خاورمیانه رخ می‌دهد، رو به رو هستند و با آن‌ها مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

کد N486005

وبگردی