آفتاب

واکنش ترکان به خبر محکومیت معاون اول احمدی نژاد: مگر در دولت پاک دستان کسی اختلاس و فساد مالی دارد؟

واکنش ترکان به خبر محکومیت معاون اول احمدی نژاد: مگر در دولت پاک دستان کسی اختلاس و فساد مالی دارد؟

تسنیم نوشت:

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر لزوم شفاف سازی اطلاعات گفت: فکر نکنید در دولت ممکن نیست فساد اتفاق بیفتد؛ کارگزاران نظام آدمیزاد هستند و احتمال وقوع فساد منتفی نیست اما زمانی می توان جلو آن را گرفت که همه چیز شفاف باشد. 


اکبر ترکان در حاشیه سفر خود به استان همدان، در پاسخ به این سئوال که با توجه به سخنان مسئولان دولت فعلی مبنی بر بروز تخلفات مالی در دولت گذشته، برخورد این تخلفات مالی ادعایی چطور باید باشد، گفت: کدام مسئولان دولت قبل؟ مگر معاون اول رئیس جمهور سابقه فساد دارد؟ اختلاس دارد؟
او که با مزاح به صحبت های خود ادامه می داد، ابراز کرد: مگر در دولت پاک دستان اختلاس و فساد مالی رخ داده است؟ نکند این مباحث را بدون مبنا اعلام می کنید؟
مشاور رئیس جمهور با تاکید بر اینکه راه حل مبارزه با فساد شفافیت است، گفت: اگر تمامی آنچه که مردم باید بدانند از جمله معاملات دولتی، مناقصه ها، دادن امتیازات و قرادادهای مالی در دسترسی آزاد اطلاعات قرار گیرد امکان وقوع فساد به حداقل می رسد.
او با اشاره به اینکه فساد به یک فضای یواشکی نیاز دارد، گفت: فساد در معرض دید همه اتفاق نمی افتد، وقتی شفافیت را زیاد کنیم آنهایی که به دنبال فساد هستند فضا را برای انجام این امر تنگ می بینند.
ترکان گفت: اگر امروز امتیازی به افراد داده می شود با شفافیت در معرض دید مردم قرار گیرد تا از این طریق امکان تکرار فساد از بین رود.
او با بیان اینکه فکر نکنید در دولت ممکن نیست فساد اتفاق بیفتد، گفت: کارگزاران نظام آدمیزاد هستند و احتمال وقوع فساد منتفی نیست اما زمانی می توان جلو آن را گرفت که همه چیز شفاف شود.
ترکان مشاور رئیس جمهور با تاکید بر اینکه راه حل مبارزه با فساد شفافیت است، گفت: اگر موضوعاتی چون معاملات دولتی، مناقصه ها، دادن امتیازات و قرادادهای مالی در دسترسی آزاد اطلاعات قرار گیرد امکان وقوع فساد به حداقل می رسد.

 

45231

 

کد N485576

وبگردی