آفتاب

معاون حقوقی رییس‌جمهور: رونق اقتصادی کشور به مثبت نیم درصد رسیده است

معاون حقوقی رییس‌جمهور: رونق اقتصادی کشور به مثبت نیم درصد رسیده است

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به رونق کشور در دولت تدبیر و امید گفت: دولت در ابتدا با رونق اقتصادی منفی شش مواجه بود که با اقدامات صورت گرفته این رقم به مثبت نیم درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، الهام امین‌زاده، ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد طی سخنانی با بیان اینکه دولت در یک سال گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشت، اظهار کرد: تورم، رکود، بیکاری و صنعت از جمله مشکلاتی بود که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته با 40 درصد رکود مواجه بودیم که امروز پس از گذشت یک سال با اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید، نرخ تورم به 25 درصد کاهش یافته است.

این عضو هیات دولت با اشاره به اینکه در یک سال گذشته با فعالیت دولت تدبیر و امید اقتصاد کشور به سمت رونق اقتصادی، تثبیت قیمت‌ها و مهار تورم پیش رفته است، افزود: کاروان دولت تدبیر و امید با هدف بررسی مسائل و مشکلات مردم به شهرستان‌ها سفر می‌کند.

امین‌زاده با اشاره به خشکسالی‌های اخیر در کشور، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های دولت بحث خشکسالی است، دولت امسال مبلغ 10 میلیارد دلار با هدف توجه به ساماندهی وضعیت آبرسانی کشور هم در بحث آب کشاورزی و شرب اختصاص داده که باید با توجه به روش‌های آبیاری نوین به سوی مصرف بهینه آب و روش صحیح در آبیاری حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته رکود 40 درصدی کارگاه‌ها و کارخانجات در کشور به 25 درصد رسیده که برای برون رفت از آن، همه باید کمک کنند تا با حمایت از سرمایه‌گذار به سوی پیشرفت و تعالی پیش برویم.

انتهای پیام

کد N485531

وبگردی