آفتاب

وزیر خارجه انگلیس: لغو تحریم های جدید علیه روسیه منوط به برقراری آتش بس در اوکراین است

وزیر خارجه انگلیس: لغو تحریم های جدید علیه روسیه منوط به برقراری آتش بس در اوکراین است

لندن – ایرنا- ˈفیلیپ هاموندˈ وزیر خارجه انگلیس روز جمعه اعلام کرد که درصورت توافق بر سر برقراری آتش بس بین روسیه و اوکراین، ممکن است تحریم های جدیدی که قرار است علیه مسکو اعمال شود، لغو گردد.

به گزارش ایرنا، هاموند در حاشیه اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ولز گفت: اقدام منطقی پیشبرد طرح ما برای افزایش تحریم ها است. اما اگر آتش بس برقرار شده و توافقنامه ای در این خصوص میان روسیه و اوکراین امضا و اجرا شود، ما می توانیم تحریم های جدید را لغو کنیم.

وی درهمین حال گفت نسبت به گزارش های منتشر شده درباره برقراری آتش بس در اوکراین خوشبین نیست و غرب تا زمانی که بحران در اوکراین فروکش نکند ، فشارهایش را علیه روسیه افزایش خواهد داد.

هاموند توضیح داد: انگلیس این مساله را روشن ساخته است که بحران اوکراین راه حل نظامی ندارد و روسیه که در ماه های گذشته به طور مخفیانه اقدام به حمایت از جدایی طلبان اوکراینی کرده است بایستی با الزامات جامعه بین الملل روبه رو شود.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: روسیه باید نیروهایش را از خاک اوکراین خارج کرده و از انتقال تسلیحات به داخل این کشور خودداری و وارد مذاکره با دولت کی یف درباره برقراری صلح میان دو کشور شود.

هاموند گفت که ما با دقت در حال رصد فعالیت های غیر قانونی صورت گرفته از سوی روسیه در اوکراین هستیم و براین اساس برای افزایش تحریم ها برنامه ریزی می کنیم که این مساله قرار است در نشست امروز( جمعه ) ناتو مورد بحث قرار گیرد.

شبکه های خبری انگلیس شامگاه سه شنبه به نقل منابع نزدیک به دولت گزارش داده بودند که قرار است در دومین روز از نشست سران ناتو در ولز، اقدامات تنبیهی جدیدی علیه روسیه به دلیل مداخلات مسکو در اوکراین، نهایی و جمع بندی شود.

براساس این گزارش ها، آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا درصدد هستند در یک حرکت مشترک، تحریم های اقتصادی جدیدی علیه روسیه اعمال کنند.

این گزارش ها حاکی است که این تحریم ها شامل ممنوعیت مسافرت به اتحادیه اروپا و امریکا برای برخی از مقامات روسیه و نیز ایجاد محدودیت در حوزه انرژی این کشور خواهد بود.

اروپام** 1** 1552**1010
کد N485501

وبگردی