آفتاب

12 ساعت گفتگوی ایران و آمریکا در ژنو/ مذاکرات همچنان ادامه دارد 

12 ساعت گفتگوی ایران و آمریکا در ژنو/ مذاکرات همچنان ادامه دارد 

مذاکرات معاونین وزیر خارجه ایران و آمریکا در ژنو که از دیروز آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و طرفین تاکنون بیش از 12 ساعت مذاکرات در سطح معاونین و کارشناسی داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا در سطح معاونین وزرای خارجه و به ریاست سید عباس عراقچی و وندی شرمن که از روز گذشته در ژنو آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

مذاکرات روز گذشته در دو نوبت صبح و بعدازظهر به مدت 6 ساعت برگزار شد. امروز نیز در نوبت صبح معاونین ظریف و کری از ساعت 9:30 صبح به وقت ژنو ( 12 به وقت تهران) مذاکرات را از سر گرفتند. 

این مذاکرات در نوبت صبح دقایقی پیش به پایان رسید و از ساعت 6 عصر به وقت تهران مجددا از سر گرفته خواهد شد.

مذاکره بین ایران و آمریکا که پس از توافق جدید برای تمدید مذاکرات تا 24 نوامبر دومین مرتبه است که صورت می گیرد برای رفع موارد اختلافی و پرانتزهای باقیمانده در توافق جامع است که گفته می شود اصلی ترین آنها بحث تعداد سانتریفیوژها، میزان غنی سازی، اراک، فردو و مبحث لغو تحریم هاست.

ایران و آمریکا مذاکرات را بعد از ظهر امروز نیز ادامه خواهند داد و احتمالا این گفتگوها امشب به پایان خواهد رسید. ریاست تیم مذاکره کننده ایران را سید عباس عراقچی برعهده دارد و مجید تخت روانچی، حمید بعیدی نژاد، محمد امیری، داوود محمدنیا و همچنین رحیمیان دیگر اعضای تیم مذاکره کننده هستند.

از طرف مقابل نیز ویلیام برنز ، وندی شرمن، جک سالیوان و دیگر مشاورین و کارشناسان آمریکایی اعضای تیم را تشکیل می دهند.

کد N485357

وبگردی