آفتاب

احتمال سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری چانگان در ایران

احتمال سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری چانگان در ایران

مدیر کل فروش بین‌المللی خودروسازی چانگان چین از احتمال سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلاری این شرکت در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چائو کن یو در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی خودروی مشهد در رابطه با برنامه‌ی این شرکت برای سرمایه‌گذاری در ایران اظهار کرد: هنوز در حال مذاکره با سایپا درباره‌ی میزان سرمایه‌گذاری هستیم و رقم دقیقی مشخص نشده است.

مدیر کل فروش بین‌المللی خودروسازی چانگان با بیان این‌که شرکت چانگان در روسیه یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است، خاطر نشان کرد: ایران یکی از کشور‌های مهم برای ماست و شاید میزان سرمایه‌گذاری ما در ایران بیش از این مقدار باشد.

چائو کن یو ادامه داد: ما تازه به ایران وارد شدیم و در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم. البته با کشور‌های برزیل و روسیه نیز برای توسعه فروش خود همکاری می‌کنیم.

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره این که مصرف‌کنندگان ایرانی دیدگاه خوبی نسبت به محصول چینی ندارند، اظهار کرد: کیفیت برخی محصولات چینی خوب و برخی پایین است.

مدیر کل فروش بین‌المللی خودروسازی چانگان با بیان این‌که ما جزو شرکت‌های چینی تولید‌کننده محصولات باکیفیت بالا هستیم، تصریح کرد: می‌توانیم کیفیت محصولات ما را تست و با دیگر خودروها مقایسه کنید.

چائو کن یو در پاسخ به این پرسش که آیا چایگان تصمیم دارد بخشی از سهام سایپا را بخرد، اظهار کرد: فعلا قرار نیست سهام سایپا را خریداری کنیم و در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری با سایپا شراکت می‌کنیم.

وی با بیان این‌که طبق برنامه 300 مرکز خدمات‌رسانی و جذب مشتری در ایران راه‌اندازی خواهیم کرد، خاطر نشان کرد: برنامه‌ی ما رسیدن به تیراژ 100هزار دستگاهی عرضه محصولات در ایران تا سال 2020 است.

مدیر کل فروش بین‌المللی خودروسازی چانگان با بیان این‌که بازار چین بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیاست و یکی از هدف‌های اصلی ما در دست گرفتن این بازار است، اظهار کرد: بعد از گرفتن بازار داخل به دنبال صادرات هستیم. به گونه‌ای که هم‌اکنون 98 درصد محصولات ما در چین و دو درصد نیز در خارج از کشور و مناطق روسیه، آمریکای جنوبی و ایران صادر می‌شود.

چائو کن یو با بیان این‌که شش مدل از خودروهای چایگان از جمله EADO، CS35، CS75، ریتون در ایران عرضه خواهد شد، تصریح کرد: از میان این محصولات EADO و CS35 در پاییز امسال در ایران عرضه خواهند شد و این خودروها با شرایط آب و هوایی ایران سازگار شده‌اند.

وی ادامه داد: چانگان نام پایتخت چین و جایی است که جاده ابریشم از آنجا آغاز می‌شود. در گذشته جاده ابریشم رابط همکاری‌های اقتصادی ایران و چین بود و ما می‌خواهیم که هم‌اکنون چانگان نیز در این زمینه حرکت کند.

مدیر کل فروش بین‌المللی چانگان تصریح کرد: برنامه‌ی کنونی ما این است که متناسب با نیاز بازار ایران سالیانه یک تا دو مدل خودرو را عرضه کنیم و از سال 2015 به تدریج تولیدات خود را در ایران بومی خواهیم کرد.

در ادامه جابری - مدیر پروژه‌های خارجی سایپا - اظهار کرد: در راستای تنوع‌بخشی به محصولات و پاسخگویی به نیاز مشتریان برنامه‌ی تولید محصولات چانگان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این‌که چانگان خودروساز چهارم چین از نظر میزان درآمد است، خاطر نشان کرد: در تست‌های صورت گرفته از سوی سایپا کیفیت محصولات آنها تایید شده است.

مدیر پروژه‌های خارجی سایپا خاطر نشان کرد: در حال مذاکره با مسوولان شرکت چانگان برای سرمایه‌گذاری آنها در ایران هستیم البته این شرکت حتی حاضر است در ایران کارخانه تولید خودرو نیز خریداری کند.

به گفته جابری تعدادی از محصولات چانگان به صورت CBU عرضه شده و پس از آن داخلی‌سازی قطعات آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

کد N485045

وبگردی