آفتاب

بثینه شعبان: غرب در مبارزه با تروریسم باید در حرف و عمل صادق باشد

بثینه شعبان: غرب در مبارزه با تروریسم باید در حرف و عمل صادق باشد

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه با بیان اینکه پیروزی محور مقاومت، پیروزی جهان عرب بر تمامی نقشه‌ها و برنامه‌هایی است که هدف آنها دشمنی علیه مقاومت است، گفت: غرب باید در مقابله با تروریسم در حرف و عمل صادق باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه‌ (سانا)، "بثینه شعبان" مشاور سیاسی رسانه‌ای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در سخنرانی خود در چهل و پنجمین سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی گفت: هدف حمله اسرائیل به نوار غزه تغییر هویت عرب و تمدن آن و از بین بردن تمامی آثار و نشانه‌ها و تبدیل کردن آنها به هویت صهیونیستی و استفاده از درگیری‌ها در جهان عرب برای تحقق منافع خود است.

وی گفت: اگر غرب در مقابله با تروریسم و از جمله مقابله با گروه «دولت اسلامی» (داعش) صادق بود، هیچگاه ما شاهد اقدامات تروریستی در سوریه و عراق و جنایت‌هایی که در این کشورها رخ می‌دهد، نبودیم. غرب باید در مقابله با تروریسم در حرف و عمل صادقانه برخورد کند و احساس کند که زندگی انسانی در سوریه و غزه مساوی زندگی شهروندان آن است.

وی گفت: بشار اسد با پایداری خود الگویی در حمایت از مقاومت و فلسطین برای همگان شد و بزرگداشت سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی در شهر دمشق، پیروزی برای قدس و فلسطین است.

شعبان خاطر نشان کرد: متمرکز شدن صهیونیست‌ها در به آتش کشیدن مقدسات و نابودی آنها بخشی از نابودی هویت فرهنگی و دینی جهان عرب است. آنچه در تونس ، مصر، لیبی، عراق، سوریه و یمن رخ داده هدف آن تقسیم این کشورهاست تا اسرائیل تنها نیروی قدرتمندی باقی بماند که به جهان عرب حمله می‌کند.

این مشاور ارشد اسد تاکید کرد: به رقم اینکه هدف از تاسیس سازمان همکاری اسلامی دفاع از مسجد الاقصی و مقدسات جهان اسلام بود اما ما می‌بینیم که در حمایت از این مقدسات و از جمله شهر قدس کوتاهی صورت گرفته و اینکه امروزه سوریه مورد هدف قرار گرفته است به این خاطر است که سوری‌ها خود را به عنوان فردی از جهان عرب می‌شناسند و با صهیونیست مخالف هستند و سوریه یکی از مهمترین کشورها در زمینه مقابله با تروریسم است.

وی تصریح کرد: تقسیم عراق، تضعیف سوریه و ایجاد دو دستگی و پراکندگی در جهان عرب هدف همیشگی دشمنان جهان عرب بوده و جنگ در غزه، ‌قدس، ‌دمشق و هر مکان دیگری از کشورهای عربی جنگی واحد است و آن جنگ با دشمنان ملت‌های عربی است.

شعبان همچنین تاکید کرد: پیروزی محور مقاومت پیروزی جهان عرب بر تمامی نقشه‌ها و برنامه‌هایی است که به دشمنی با آن پرداخته اند و در واقع بخشی از پیروزی علیه صهیونیست و اقدامی برای آزادی فلسطین است.

انتهای پیام

کد N484940

وبگردی