آفتاب

موزه شیر در کارخانه قدیمی شیر پاستوریزه احداث می شود

موزه شیر در کارخانه قدیمی شیر پاستوریزه احداث می شود

عضو شورای شهر تهران از احداث موزه شیر در محل کارخانه قدیمی شیر پاستوریزه خبر داد و گفت: تمام اسناد مربوط به اولین کارخانه تولید شیر پاستوریزه جمع آوری و در همین محل موزه ای دائمی احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین تهران گردی احمد مسجد جامعی پس از انتخابات هیات رئیسه شورا روز جمعه 14 شهریورماه از محله یافت آباد بود. در این برنامه که رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورا و وحید نوروزی شهردار منطقه 18 و خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی تهران وی را همراهی می کردند از قدیمی ترین زورخانه منطقه به نام مسلم بن عقیل که پیش از این یک حمام قدیمی بود، بازدید کرد.

همچنین در جریان بازدید از مسجد جامع امیر المومنین (ع) منطقه، عسگری امام جماعت منطقه با گلایه از عدم تعهدات مدیریت شهری در خصوص ساماندهی این مسجد، گفت: ما در طرح تعریض خیابان بیشترین همکاری را با مدیریت شهری داشتیم اما آنها به تعهدات خود عمل نکرده و یک مسجد دیگر و نما به ما تحویل دادند که 80 میلیون تومان برای ساماندهی آن هزینه کرده و در حال حاضر به عنوان بدهی مسجد محسوب می شود. همچنین در جریان این بازدید از یک نانوایی قدیمی و یک میوه فروشی که قدمتی 47 ساله داشت دیدن کرد.

در حاشیه این برنامه رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه علت حضورم در این برنامه حمایت از برنامه تهران گردی است، گفت: در این منطقه صنایع آلاینده وجود دارد همچنین مشکل ورود فاضلاب به برخی از شرکت های لبنی و زمین های حاشیه منطقه نیز هست که نیاز بود از آن بازدید شود.

در ادامه مسجد جامعی از یکی از اهالی قدیمی یافت آباد که صاحب قدیمی ترین مغازه بستنی سنتی در یافت آباد بود و پیش از این هزار ساکن منطقه را غسل داده بود، عیادت کرد.

در جریان بازدید از محله یافت آباد، مسجد جامعی با اشاره به طرح زیرزمینی شدن خط راه آهن منطقه، گفت: این خط که به طول 9 کیلومتر و به عرض 30 متر است آزادسازی شده و قرار است این زمین ها که 270 هزار متر مربع است به فضای سبز بدل شود. همچنین وزارت راه و شهرسازی نیز که با این طرح که هیچ ساخت وسازی در این زمین ها نشود موافقت کرده بنابراین از شهرداری می خواهیم این زمین را به پیاده راه و فضای سبز بدل کند و اجازه هیچ گونه ساخت و سازی ندهد.

در ادامه این برنامه که با استقبال قابل توجه خبرنگاران روبرو شده بود از تصفیه خانه فاضلاب کارخانه شیر پاستوریزه نیز بازدید شد.

کد N484936

وبگردی