آفتاب

مذاکرات لاوروف با وزرای خارجه فرانسه و آلمان درباره اوکراین

مذاکرات لاوروف با وزرای خارجه فرانسه و آلمان درباره اوکراین

وزیر امور خارجه روسیه و همتای فرانسوی وی طی یک مکالمه تلفنی اظهار امیدواری کردند، طرح صلح هفت بندی پیشنهادی از سوی ولادیمیر پوتین اساسی به منظور حل‌و صل بحران اوکراین شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در این مکالمه تلفنی از تلاش‌های اخیر از جمله نشست تاریخ 26 اوت میان اوکراین، اتحادیه اروپا و دیگر مقامات در شهر مینسک و ارتباطات مستقیم میان روسای جمهور اوکراین و روسیه اظهار حمایت کردند.

بر اساس این بیانیه آنها همچنین اظهار امیدواری کردند طرح پیشنهادی آتش بس ارائه شده از سوی رئیس جمهوری روسیه در تاریخ سوم سپتامبر منجر به یک اساس قابل پذیرش به منظور تلاش‌های ثمربخش گروه تماس با شرکت طرف‌های اوکراینی و همچنین نمایندگان فدراسیون روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا طی نشست مینسک در پنج سپتامبر شود.

وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان ساخت: لاوروف همچنین با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان نیز مکالمه تلفنی داشت و دو طرف از تلاش‌های درجریان به منظور تضمین توافق آتش بس میان کی‌یف و شبه نظامیان در جنوب شرق اوکراین اظهار حمایت کامل کردند.

گروه تماس اوکراین در تاریخ یک سپتامبر با حضور مقامات روسیه، سازمان امنیت و همکاری اروپا، دولت اوکراین و جدایی طلبان شرق اوکراین در شهر مینسک پایتخت بلاروس نشستی را برگزار کردند.

انتهای پیام

کد N484929

وبگردی