آفتاب

سازمان ملل: حدود 250 هزار تن از طرابلس و بنغازی گریخته‌اند

سازمان ملل: حدود 250 هزار تن از طرابلس و بنغازی گریخته‌اند

هیات حمایتی وابسته به سازمان ملل در لیبی و دفتر حقوق بشر این سازمان در گزارشی اعلام کردند که از آغاز درگیری‌های شدید در طرابلس و بنغازی حدود 250 هزار تن از این دو شهر گریخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، هیات حمایتی وابسته به سازمان ملل و دفتر حقوق بشر این سازمان در گزارشی اعلام کردند که از آغاز درگیری‌های شدید در طرابلس و بنغازی لیبی از حدود چهار ماه پیش تاکنون 250 هزار تن از این دو شهر گریخته و به مناطق دیگر مهاجرت کرده‌اند و حدود صد هزار تن از آنها در داخل لیبی آواره شده‌اند.

در این گزارش آمده است که فضای هولناک و درگیری‌ها در طرابلس و بنغازی و اقدامات شبه نظامیانی از جمله "عملیات فجر لیبی" و گروه تندروی "انصار الشریعه"، لیبیایی‌ها را مجبور به گریختن از این مناطق می‌کند.

همچنین منابع گزارش دادند که درگیری‌های مسلحانه‌ای میان انقلابیون غریان و گروه مسلحی از شهر الزنتان در جنوب طرابلس رخ داد. این درگیری‌ها قربانیانی بر جای نگذاشته است.

از سوی دیگر هیات حمایتی وابسته به سازمان ملل در لیبی و دفتر حقوق بشر سازمان ملل در گزارش مشترکی نسبت به وقوع نقض شدید قانون بین‌المللی و حقوق بشر در و شهر طرابلس و بنغازی هشدار دادند.

در این گزارش به نقض‌هایی که از طریق حملات به بیمارستان‌ها اماکن عمومی و همچنین ربودن غیر نظامیان، شکنجه و کشتار صورت گرفته اشاره داده شده است.

در این گزارش همچنین به حملاتی که علیه غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان و همچنین روزنامه نگاران صورت گرفته، اشاره شده است.

انتهای پیام

کد N484810

وبگردی