آفتاب
پس از تهدیدهای القاعده رخ داد،

اعلام حالت هشدار در برخی از مناطق هند

اعلام حالت هشدار در برخی از مناطق هند

هند یک روز پس از آنکه رهبر القاعده از تشکیل شاخه این گروه شبه‌نظامی در هند خبر داد، در چندین ایالت خود اعلام هشدار و آماده باش شدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری الجزیره، ایمن الظواهری رهبر القاعده در فیلم ویدئویی که در اینترنت منتشر شده متعهد شد تا حکومت جدیدی را گسترش داده و پرچم "جهاد" را در شبه جزیره هند به اهتزاز درآورد.

این پیام به عنوان پیامی معتبر و هشداری برای دولت‌های محلی هند محسوب می‌شود.

یکی از منابع اطلاعاتی هندی پس از انتشار این ویدئو گفت: ما مسئله را شدیدا جدی گرفته‌ایم. چنین تهدیدهایی نمی‌توانند نادیده گرفته شوند. ما از تمامی ایالت‌ها به ویژه ایالت گوجرات، مادهایا پرادش، اوتار پرادش و بهار درخواست کرده‌ایم تا به حالت آماده باش درآیند.

محتوا و زمان بندی این فیلم ویدئویی حاکی از رقابت شدید میان القاعده و داعش است و شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه حمایت‌هایی را در جنوب شرق و جنوب آسیا به دست آورده است.

هنوز هیچ مدرکی مبنی بر حضور القاعده در هند وجود ندارد و این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن هستند که کتابچه‌های مخصوص داعش اخیرا در پاکستان گسترش یافته است.

الظواهری ایجاد شاخه القاعده در شبه جزیره هند را به عنوان مژده‌ای برای حامیان این گروه در میانمار، بنگلادش، گجرات،‌احمد آباد و کشمیر توصیف کرد.

یکی از مقامات ارشد پلیس گفت: گجرات از زمان آشوب سال 2002 میلادی در فهرست گروه‌های مسلح از جمله القاعده در راس قرار داد. مسلمانان حدود 15 درصد از جمعیت هند را تشکیل می‌دهند اما تعداد آنها سومین جمعیت بزرگ مسلمانان در جهان محسوب می شود.

برخی معترضان در کشمیر تحت حکومت هند در ژوئیه سال جاری میلادی پرچم داعش را به اهتزاز درآوردند. کشمیر که هند و پاکستان ادعای مالکیت بر آن را دارند مبارزان خارجی را به سوی خود جذب کرده است.

انتهای پیام

کد N484688

وبگردی