آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

مردم را فراموش نکنیم

مردم را فراموش نکنیم

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به این‌که «سرنوشت دینداری مردم به دست علما سپرده شده است» گفت: باید به فکر مردم بود و آنان را فراموش نکنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید، در جمع ائمه جماعات مساجد مشهد، در حسینیه امام رضا (ع) با بیان این‌که «توجه به فقه و فقاهت یکی از وظایف روحانیون است» اظهار کرد: در دنیای کنونی باید باسواد و محقق بود و و قلم و بیان داشت.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «سرنوشت دینداری مردم به دست علما سپرده شده است» گفت: باید به فکر مردم بود، نه این‌که به تشریفات پرداخت و مردم را فراموش کرد.

وی رسالت طلاب و روحانیون را پرداختن به انجام وظیفه و خدمت بیشتر به مردم دانست و اظهار کرد: مساجد به عنوان سنگر در اختیار روحانیت است و آنان نه تنها امام جماعت هستند، بلکه باید با شناخت کامل و برخورد متواضعانه، اخلاقی و همراه با اخلاص و توکل، برای جذب افراد به مسجد تلاش داشته باشند.

این مرجع تقلید در ادامه یکی دیگر از وظایف روحانیون و طلاب را مبارزه و جهاد برشمرد و ادامه داد: طلاب و روحانیون به عنوان مرزبانان دین و معنویت، باید مردم را از آسیب‌های فرهنگ، سیاست و استراتژی بیگانه حفظ کنند.

نوری‌همدانی با اشاره به این‌که «امروز غربی‌ها از پیشرفت علوم و فنون برای کوبیدن مذهب شیعه و اسلام استفاده می‌کنند» تاکید کرد: باید فرهنگ جهاد و شهادت و آماده بودن در برابر حمله و هجوم دشمن را در جامعه نهادینه کرد؛ زیرا امروز نگهداری از اسلام بسیار مهم و وظیفه آحاد مردم است.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، وی با بیان این‌که «عظمت و قدرت ایران اسلامی به واسطه ولایت فقیه است» گفت: باید برای ظهور امام زمان (عج) آماده بود و انقلاب اسلامی هم با همین هدف ایجاد شده و امروز روحانیت به رهبری آیت الله العظمی خامنه‌ای، این کشتی را در دریای پرتلاطم عصر حاضر به سلامت به پیش می‌برند.

این مرجع تقلید در پایان افزود: حمایت از مقام معظم رهبری وظیفه دینی است و همان گونه که به امام علاقه داشتیم، باید نسبت به ایشان هم علاقمند بود.

انتهای پیام

کد N484570

وبگردی