آفتاب

انگلیس یک متهم به اعمال تروریستی را تحویل آمریکا می دهد

انگلیس یک متهم به اعمال تروریستی را تحویل آمریکا می دهد

لندن – ایرنا – دادگاه عالی لندن روز پنجشنبه با استرداد ˈهارون رشید اسوات ˈ به آمریکا که از سوی مقام های واشنگتن متهم به برنامه ریزی تروریستی شده،موافقت کرد.

به گزارش دیلی میل ، دادگاه عالی لندن درحالی با استرداد هارون رشید اسوات 34 ساله موافقت کرده که قضات اروپایی سال گذشته میلادی با استرداد وی به دلیل ابتلا به بیماری شیزوفرنی مخالفت کرده بودند.

براساس این گزارش، هارون رشید اسوات، به همراه چند نفر دیگر از جمله ابوحمزه امام جماعت سابق مسجد ˈفینسبری پارکˈ در شمال لندن ، از سوی مقام های آمریکا متهم به راه اندازی یک کمپ آموزش برای نیروهای جهادی در آمریکا شده اند.

ابوحمزه و چهار مظنون دیگر دوسال پیش پس از اینکه درخواست برای عدم استردادشان به آمریکا از سوی قضات دادگاه عالی انگلیس و دادگاه حقوق بشر اروپا، رد شد، تسلیم مقام های آمریکایی شدند.

دادگاه عالی انگلیس اعلام کرده بود که ابوحمزه ، بابر احمد، سید طلحه احسان، عادل عبدالباری و خالد الفواز نتوانسته اند دلایل ˈروشن و قانع کننده ایˈ برای مسترد نشدن به آمریکا ارائه کنند.

ابوحمزه، از سوی آمریکا با یازده اتهام ازجمله تلاش برای برپا کردن اردوگاهی برای آموزش اعمال تروریستی و دست داشتن در آدم ربایی در یمن متهم است که به کشته شدن چهار گروگان منجر شد.

ابوحمزه همچنین به تامین کمک های نقدی و فیزیکی برای شبکه تروریستی بن لادن، ایجاد یک آزمایشگاه کامپیوتر برای طالبان و اعزام نیرو برای آموزش تروریستی در افغانستان متهم است.

حکم وی در پایان یک نبرد قضایی طولانی قرار است در نهم سپتامبر اعلام شود.

استرداد هارون رشید اسوات که به دلیل مشکلات روانی وی تاکنون از سوی دولت انگلیس انجام نشده بود، حال می تواند با حکم دادگاه عالی لندن، این اقدام صورت گیرد.

اسوات در آگوست سال 2005 میلادی به درخواست آمریکا ، در انگلیس بازداشت شده بود.

اروپام ** 5** 1552/1547
کد N484527

وبگردی