آفتاب

محکومیت زندان نماینده عرب مجلس صهیونیستی به سبب دیدار از سوریه و لبنان

محکومیت زندان نماینده عرب مجلس صهیونیستی به سبب دیدار از سوریه و لبنان

تهران - ایرنا - خبرگزاری ˈشینهواˈی چین روز پنج شنبه در گزارشی از بیت المقدس اعلام کرد که یک دادگاه صهیونیستی یک نماینده سابق عرب مجلس رژیم صهیونیستی را به سبب دیدار از سوریه و لبنان به یک سال زندان محکوم کرد.

براساس این گزارش ، دادگاه محلی نازارث درشمال سرزمین های اشغالی امروز/ پنجشنبه ˈسعید نافعˈ نماینده عرب تبار سابق مجلس رژیم صهیونیستی (کنست) را به سبب دیدار از سوریه و لبنان به یک سال حبس تغزیری محکوم کرد.

این دادگاه اعلام کرده است که این حکم را براساس دیدارهایی که این نماینده در سال 2011 و سال های 2007 تا 2010 از سوریه و لبنان داشته و همچنین به سبب ملاقات با معاون مدیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در سال 2007 در سوریه داشته صادر کرده است.

براساس این گزارش، این دادگاه نافع را از اتهام دیدار با خالد مشغل رهبر حماس تبرئه کرد، اما متهم است که در ماه آوریل (اواخر وروردین امسال) به دیگر اسراییلی ها به ویژه اعضای گروه مخالف ˈدروزˈ و وابستگان آنها برای سفر به سوریه کمک کرده بود.

به گزارش شینهوا، نافع از سال 2007 تا 2013 عضو کنست بوده است اما با از دست دادن امنیت پارلمانی در ژانویه 2010 تحت پیگرد قرار گرفت.

وی عضو خاندان ˈدروزˈ یک گروه دینی و اجتماعی پراکنده در سراسر سوریه، لبنان، سرزمین های اشغالی و اردن است و لذا از هم کیشان و همفکران خود خواسته بود با حفظ هویت اصلی خود به عنوان بخشی از جمعیت عرب زبان فلسطینی به ارتش رژیم صهیونیستی نپیوندند.

رسانام**1378**1547
کد N484269

وبگردی