آفتاب

خالد مشعل: دست ما روی ماشه باقی خواهد ماند

خالد مشعل: دست ما روی ماشه باقی خواهد ماند

خالد مشعل در سخنانی با بیان این که مقاومت آماده مقابله با رژیم صهیونیستی در هر زمانی است گفت: مصر این مسئولیت را برعهده دارد که ضامن پایبندی طرف‌ها به توافق‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در دومین و آخرین بخش از مصاحبه خود با سایت العربی الجدید گفت:‌ صرف نظر از آنچه که در کشورهای عربی رخ می‌دهد من می‌گویم که در حیطه ما اختلافات و درگیری‌های داخلی رخ می‌دهد اما ما می‌خواهیم تا خود را از این تنش‌ها دور نگه داریم و در امور هیچ کشور عربی یا غیر عربی مداخله نکنیم . این سیاست ماست اما امیدوار هستیم که امت عربی از این وضعیت با اوضاع خوب بیرون بیاید که در وهله نخست این امر برای ملت‌های آنها خوب است و در وهله دوم این ملت‌ها به ما کمک بهتری در جنگ‌مان با دشمن صهیونیستی بکند.

مشعل در خصوص اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر این که فرودگاه یا اسکله‌ای تشکیل نخواهد شد و اسیران نیز آزاد نمی‌شوند، گفت: از دیرباز رهبران اسراییل این گونه ادعاها را مطرح می‌کنند اما پس از مدتی از اظهارات خود کوتاه می‌آیند، آنها در گذشته گفته بودند که توافقی برای تبادل اسیران صورت نخواهد گرفت اما شاهد آن بودیم که این توافق حاصل شد آنها زیر فشار مقاومت از خواسته‌های خود کوتاه خواهند آمد و ملت فلسطین نیز برای تحقق اهداف و خواسته‌های خود مصمم است.

وی با بیان این که تلفات نظامی غزه در جنگ اخیر محدود اما خسارت‌های شدیدتر بود، گفت:‌ دشمن ما آرزو می‌کند که از سلاح غزه رهایی یابد و این همان کاری است که در سالهای 2008، 2009 و 2012 دست به آن زد اما نتوانست به هدف خود برسد اما مقاومت توانایی خود را برای ساختن و جبران آنچه که از دست داده بود، ثابت کرده است. ما مردمی هستیم که در زیر سایه اشغالگری‌ها زندگی می‌کنیم بنابراین مقاومت نه تنها گزینه استراتژیک ما است بلکه روح و زندگی ما نیز است و به هیچکس اجازه نمی‌دهیم که سلاح مقاومت را خدشه‌دار کند و دستان ما روی ماشه باقی خواهد ماند و همانطور که قبلا گفته بودم اگر دشمن بازگردد ما نیز بازمی‌گردیم اگر آنها مجددا دست به تجاوز بزنند ما نیز از خودمان دفاع خواهیم کرد.

مشعل در پاسخ به این که اگر رژیم صهیونیستی از اجرای توافق قاهره شانه خالی کند واکنش گروه‌های فلسطینی چه خواهد بود، عنوان داشت: در وهله نخست می‌گویم که مصر میانجی و ناظر توافق‌ها بوده است به همین دلیل تعهداتی بر عهده این کشور قرار دارد و مصر مسئول و ضامن پایبندی طرفین به توافق آتش‌بس است . دوم این که پایان محاصره غزه در راس دستور کارهای بین‌المللی و منطقه‌ای قرار دارد و تمام جهان درک کرده است که غزه نمی‌تواند تحت محاصره ادامه یابد و من بر این باورم که همین امر یک اعمال فشار برای پایان محاصره است . همچنین ملت فلسطین پس از توکل به خدا و اعتمادی که به امت خود دارد بر روی خود و تفنگش و تلاش‌های حامیان مقاومت و وحدت ملی خود حساب باز می‌کند .

وی در واکنش به ادعاهای نتانیاهو و سخنان وی که حماس را با داعش مقایسه کرده بود، اظهار کرد: این یک بازی فریبکارانه است اما برای همه فاش شده است جهان می‌داند که حماس یک جنبشی است که هدف آن آزادسازی ملی است و مقاومت جز بر روی اراضی فلسطین در جای دیگری نجنگیده است و جز با رژیم اشغالگر با هیچ طرفی مبارزه نکرده است . آمریکایی‌ها علی‌رغم این که حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند اما بنا به گفته برخی از مسوولان‌شان تفاوت میان ما و میان تروریست‌ها را درک می‌کنند. این فریب اسراییل است که بر هیچ کس پوشیده نیست و ما از این مساله هراسی نداریم و کشورهای عربی و بین‌المللی نیز این مساله را می‌دانند چرا که در جنگ غزه طرف‌های غربی و جهانی به نحو گسترده‌ای با غزه همدردی کردند و این درک حاصل شده است که اسراییل اقدامات هیتلر در حق یهودیان را تکرار می‌کند حتی از نظر ما بیداری‌هایی در میان برخی از یهودیان حاصل شده است اما نتانیاهو می‌داند که چقدر وجهه وی و اسراییل امروز تخریب شده است.جهانیان از اقدامات رهبران اسراییلی به ستوه درآمده‌اند.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در خصوص سلاح مقاومت نیز عنوان داشت:‌ سلاح‌های ما بسیار زیاد است برخی از این سلاح‌ها را در گذشته از سوی برخی از کشورها به ویژه از سوی ایران به دست آوردیم . سلاح‌هایی نیز وجود دارد که از منابع دیگر به دست آوردیم، بازار جهانی آزاد است و سلاح‌هایی نیز وجود دارد که ما آنها را ساخته‌ایم بیشتر سلاح‌هایی که در دست مقاومت به ویژه در مرز گردان‌های عز‌الدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس است ساخت داخل است و این مساله خود دلالت بر این دارد که هیچ کس نمی‌تواند ملت ما را شکست دهد.

وی در خصوص تماس‌ها با نظام سوریه نیز گفت: هیچ تماسی با نظام سوریه در جریان نیست ما گذشته را فراموش نمی‌کنیم و منکر آن نخواهیم شد اما اختلاف‌هایی حاصل شد. ما در مساله سوریه مداخله نمی‌کنیم . خدا می‌داند که ما به خاطر سوریه چه کردیم و تمام طرف‌ها در سوریه می‌دانند که ما تلاش کردیم تا چه کارهایی انجام دهیم ما طرفداری هیچ طرف خاصی را علیه طرف دیگر انجام ندادیم ما همواره طرفدار تمام اقشار ملت سوریه بودیم .

انتهای پیام

کد N484213

وبگردی