آفتاب

آغاز مذاکرات معاونین وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو

آغاز مذاکرات معاونین وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو

معاونین وزرای امور خارجه ایران و آمریکا ظهر امروز در ژنو مذاکرات دو جانبه هسته ای را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا که قرار بود امروز در سطح معاونین در ژنو برگزار شود از ساعت 12 به وقت محلی، 14:30 به وقت تهران آغاز شد.

بر اساس این گزارش سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، حمید بعیدی نژاد و همچنین محمدنیا، امیری و رحیمیان کارشناسان تیم هسته ای، اعضای تیم مذاکره کننده از سوی ایران هستند. وندی شرمن، ویلیام بنز و همچنین کارشناسان هیات آمریکایی نیز از سوی آمریکا در ژنو حضور دارند.

مذاکرات دو جانبه هسته ای ایران و کشورهای 1+5 در وین و در تاریخ 11 سپتامبر (20 شهریور) بین ایران و سه کشور اروپایی ادامه خواهد داشت. مذاکرات دو جانبه با چین و روسیه نیز در هفته  گذشته در سطح وزیر امور خارجه برگزار شده است.

دور آتی مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 نیز قرار است 18 سپتامبر (27 شهریورماه) در نیویورک برگزار شود. ایران و 1+5 پس از عدم توافق در مذاکرات وین 6 مذاکرات را تا 24 نوامبر تمدید کردند. قرار است در این مدت توافق جامع بین ایران و کشورهای 1+5 نگاشته شود.

بر اساس گزارشاتی که تاکنون انتشار یافته موضوعات اختلافی از جمله مساله غنی سازی، تعداد سانتریفیوژها، موضوع اراک و فردو همچنان از موارد اختلافی است که بین دو طرف باقی مانده است.

 

کد N484150

وبگردی