آفتاب

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: تحریم کمکی به حل موضوع هسته ای ایران نمی کند

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: تحریم کمکی به حل موضوع هسته ای ایران نمی کند

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد: تحریم ها علیه ایران کمکی به حل موضوع هسته ای این کشور نمی کند.

«تسنیم اسلم» در گفت و گو با خبرنگاران در اسلام آباد با تاکید بر انجام گفت و گو به عنوان تنها راه حل مسایل باقی مانده میان ایران و گروه 1+5 گفت: اسلام آباد همواره اعتقاد داشته است که مسائل میان ایران و آمریکا و غرب به ویژه در موضوع هسته ای فقط از طریق گفت و گو قابل حل است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در باره تحریم های جدید واشنگتن علیه تهران گفت: تجربه گذشته نشان داده است که تحریم ها نمی تواند کمکی به حل مسایل و اختلاف ها میان ایران آمریکا و غرب بکند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان افزود: اسلام آباد از روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 بسیار خرسند است و امیدواریم که مسایل باقیمانده میان ایران و گروه 1+5 از طریق تداوم مذاکرات حل و فصل شود.

دولت آمریکا روز جمعه گذشته اعلام کرد که چند شهروند و شرکت ایرانی را به فهرست تازه تحریم های یکجانبه خود علیه جمهوری اسلامی ایران افزوده است.

تحریم های جدید علیه ایران درحالی به فهرست تحریم های قبلی واشنگتن علیه تهران افزوده شده است که مذاکرات فشرده ای میان ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به توافق جامع در جریان است.

آساق*3*1723**1545
کد N484089

وبگردی