آفتاب
تحولات افغانستان/

92 کشته و مجروح در حمله طالبان به غزنی/ 47 نفر در عملیات نظامی 24 ساعت گذشته کشته شدند

92 کشته و مجروح در حمله طالبان به غزنی/ 47 نفر در عملیات نظامی 24 ساعت گذشته کشته شدند

کشته شدن 12 نفر و مجروح شدن 80 نفر در حمله طالبان به یک ساختمان دستگاه امنیتی در ولایت غزنی و کشته شدن بیش از 40 شبه نظامی در عملیات 24 ساعت گذشته ارتش از جمله تحولات افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، عملیات ارتش و پلیس افغانستان در مناطق مختلف این کشور طی 24 ساعت گذشته به کشته شدن دست کم 40 شبه نظامی انجامیده است. وزارت دفاع افغانستان امروز پنج شنبه اعلام کرد طی این مدت 43 شبه نظامی مجروح و 18 نفر از آنان نیز بازداشت شده اند.

در درگیری های 24 ساعت اخیر که در 6 ولایت افغانستان انجام گرفته 7 نظامی این کشور نیز کشته شده اند که 6 نفر از آنان به دلیل انفجار یک بمب کنار جاده ای در مسیر خودروشان جان باخته اند. همچنین در این عملیات مقادر متنابهی سلاح و مهمات متعلق به شبه نظامیان کشف و ضبط شده است.  

خبر دیگر این که حمله طالبان به یک ساختمان دولتی در ولایت غزنی واقع در شرق افغانستان دست کم 12 کشته بر جا گذاشته است. پلیس این ولایت با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام این مطلب از مجروح شدن حدود 80 نفر در این حمله که با استفاده از دو کامیون بمب گذاری شده انجام گرفته است. بر این اساس 8 نیروی پلیس در بین کشته شدگان هستند.

به گفته مقامات امنیتی افغانستان در درگیری نظامی که پس از این انفجارها بین مهاجمان و نیروهای دولتی درگرفته، 19 شبه نظامی نیز کشته شده اند. ساعتی پس از وقوع این حمله، شبه نظامیان طالبان با انتشار بیانیه ای مسئولیت آن را به عهده گرفتند. حملاتی از این دست در حالی در مناطق مختلف افغانستان رو به افزایش است که تنش های سیاسی برای مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور همچنان ادامه دارد.

کد N483998

وبگردی