آفتاب

هشدار وزیرخارجه آلمان نسبت به گسترش حملات تروریستی داعش در منطقه

هشدار وزیرخارجه آلمان نسبت به گسترش حملات تروریستی داعش در منطقه

برلین - ایرنا - وزیر خارجه آلمان نسبت به آنچه برنامه ریزی گروه تروریستی ˈداعشˈ برای گسترش حملات خود در دیگر کشورهای منطقه خواند، هشدار داده و از عربستان و اردن به عنوان اهداف بعدی تروریست ها نام برد.

به گزارش ایرنا، ˈفرانک والتر اشتاین مایرˈ دیشب (چهارشنبه شب) در سخنانی در نشست ˈبنیاد سیاسی تحقیقاتی کوربرˈ در شهر ˈهامبورگˈ، گفت: تروریست های داعش امروز به یک بحران جدی نه تنها برای عراق بلکه برای کل منطقه و حتی جهان تبدیل شده اند و همه باید برای مقابله با جنایات این گروه تروریستی اقدام کنند.

اشتاین مایر با بیان اینکه درصورت عدم مقابله جدی با این جنایات، اقدامات تروریستی داعش در عراق و سوریه به زودی کشورهای همسایه را نیز در خواهد گرفت، افزود: رهبران این گروه تروریستی به دنبال گسترش و صدور ایدئولوژی خود به دیگر کشورهای منطقه هستند.

وزیر خارجه آلمان تصریح کرد: به نظر می رسد عربستان سعودی و اردن از جمله کشورهایی باشند که این گروه تروریستی برای حضور در آنها در مرحله بعدی حملات خود، برنامه ریزی کرده است.

دولت آلمان هفته گذشته ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به منطقه کردستان عراق برای کمک به کردها در مقابله با گروه تروریستی داعش را تصویب کرد و در همین راستا، معاون سخنگوی وزارت دفاع این کشور با اعلام ارسال اولین محموله تجهیزات نظامی آلمان به مقصد اربیل، گفت: ارسال سلاح به منطقه کردستان با هماهنگی دولت مرکزی در بغداد انجام شده است.

ˈاووه روتˈ همچنین افزود: آلمان در کنار ارسال تسلیحات نظامی برای کردها، آموزش استفاده از این تجهیزات را نیز ارایه خواهد کرد و در این ارتباط نظامیان آلمانی روش بهره برداری از موشک های ضد تانک پیشرفته از نوع ˈمیلانˈ و نفربرهای ˈدینگوˈ را به کردها آموزش خواهند داد که این آموزش در یکی از شهرهای ایالت ˈبایرنˈ در آلمان انجام می شود.

اروپام*4*456* 1701**1651
کد N483958

وبگردی