آفتاب

پنتاگون به دنبال 3.3 میلیارد دلاری است که به افغانستان داده/ کابل پاسخی ندارد

پنتاگون به دنبال 3.3 میلیارد دلاری است که به افغانستان داده/ کابل پاسخی ندارد

بر اساس گزارش پنتاگون، پیگیری میلیاردها دلار کمک مستقیم آمریکا به ارتش و پلیس افغانستان و بررسی این که این مبالغ به چه مقاصدی هزینه شده‌اند، به نتیجه نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریکا 3.3 میلیارد دلار بین سال‌های 2010 تا 2013 به عنوان کمک به افغانستان داده است، اما دولت افغانستان هنوز گزارش موثقی درباره مصرف این مبلغ ندارد.

پنتاگون در این گزارش علاوه بر این، از اداره نظارت آمریکایی به دلیل عدم پیگیری و عدم جریمه دولت افغانستان درباره این مبلغ به شدت انتقاد کرد.

این سازمان همچنین هشدار داد: به دلیل ادامه ناتوانایی پاسخگویی مقامات مسئول، 13 میلیارد دلاری که دپارتمان دفاع قصد داشت بین سال‌های 2015 تا 2019 ارائه دهد ممکن است صرف اهداف بی‌فایده و نامناسب شود.

بر اساس این گزارش، تاکنون نزدیک 1.5 میلیارد دلار از کمک‌های آمریکا که طی سال‌های 2012 تا 2013 به افغانستان پرداخت شده، به علت مخلوط شدن با حساب‌های دولتی افغانستان قابل پیگیری نیست.

دولت افغانستان همچنین بیش از 82 میلیون دلار از کمک‌های پنتاگون را صرف حقوق سربازان ارتش افغانستان، اضافه کاری و سفر کرده است که این مورد نیز هنوز تایید نشده است.

این گزارش همچنین نگرانی‌های جدیدی درباره مشکل قدیمی برنامه کمک‌های پنتاگون به افغانستان که همان تامین منبع مالی برای "کاروان شبح" باشد را مطرح می‌کند.

سه سال پیش، مامور ویژه تحقیقات در افغانستان هشدار داد که وزارت کشور افغانستان نمی‌تواند دقیق بگوید چند نفر در اداره پلیس ملی این کشور مشغول به کار هستند.

انتهای پیام

کد N483886

وبگردی