آفتاب

تروریستهای داعش درصدد یارگیری در پاکستان هستند

تروریستهای داعش درصدد یارگیری در پاکستان هستند

اسلام آباد - ایرنا - گزارش برخی رسانه های معتبر پاکستان حاکی است که تعدادی از افراد متعلق به گروه تروریستی ˈداعشˈ اقدام به توزیع کتابچه هایی در مناطق شمال غربی این کشور به ویژه در اردوگاه های آوارگان افغانی کرده اند.

به گزارش روز پنجشنبه روزنامه انگلیسی زبان ˈداونˈ، ˈفتحˈ عنوان کتابچه هایی است که به زبان های ˈاردوˈ و ˈدریˈ نوشته شده و از سوی عواملی از گروه تروریستی داعش، در بخش هایی از ایالات ˈخیبر پختونخواˈ در مناطق قبایلی شمال غرب پاکستان توزیع شده است.

گزارش روزنامه دوان افزود: این کتابچه ها همچنین در مناطقی از افغانستان توزیع شده است.

در این کتابچه ها که با هدف تبلیغ برای داعش و جلب حمایت از این گروه تروریستی توزیع شده است، از ساکنان مناطق یاد شده خواسته شده که از داعش در سوریه و عراق حمایت کنند.

به گزارش این روزنامه پاکستانی، یک مقام امنیتی این کشور گفته است که ظهور گروه منتسب به داعش در پاکستان نمی تواند تغییری در شبکه های شبه نظامیان (طالبان) مستقر در شمال غرب این کشور ایجاد کند.

این مقام امنیتی پاکستان که نامی از وی در گزارش برده نشده است، همچنین گفته است که ˈطالبانˈ افغانستان اعتقاد زیادی به ˈملا محمد عمرˈ رهبر خود دارند، بنابر این احتمال اینکه داعش بتواند حمایت آنان را جلب کند، اندک است.

وی همچنین به حضور طولانی مدت شبکه ˈالقاعدهˈ در مناطقی از افغانستان و پاکستان اشاره کرد و با بیان اینکه این شبکه هنوز هم طرفداران خود در این مناطق را حفظ کرده، گفت: بعید است القاعده و طالبان اجازه دهند، داعشی ها در قلمروی آنان نفوذ کنند.

آساق*1*2712**1723**1651
کد N483741

وبگردی