آفتاب

مقام آمریکایی: داعش شکست ناپذیر نیست

مقام آمریکایی: داعش شکست ناپذیر نیست

تهران - ایرنا - یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا روز چهارشنبه گفت که تروریست های داعش در عراق و سوریه تهدیدی واقعی برای غرب هستند اما حملات هوایی آمریکا نشان داد که این گروه شکست ناپذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ˈمتیو اولسنˈ مدیر مرکز ملی ضدتروریسم آمریکا گفت؛ حملات هوایی اخیر آمریکا علیه داعش در عراق نقاط ضعف این گروه تروریستی را نشان داده است.

وی ادامه داد: هیچ مدرک معتبری حاکی از برنامه ریزی داعش برای حمله قریب الوقوع به آمریکا در دست نیست.

مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا تاکید کرد: حملات هوایی آمریکا علیه داعش نشان داد که تروریست های داعش در برابر اقدام نظامی موثر، آسیب پذیر هستند.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در پی اعلام قتل دومین خبرنگار آمریکایی به دست تروریست های داعش، گفت که این گروه تروریستی تهدیدی بسیار جدی نه تنها برای عراق بلکه برای کل منطقه است.

رییس جمهوری آمریکا همچنین با اشاره به حملات هوایی آمریکا در عراق این حملات را موجب عقب راندن اعضای گروه تروریستی تکفیری داعش و کمک به امنیت عراق دانست.

مواضع جدید قدرت های غربی از جمله آمریکا و انگلیس نسبت به اقدامات و جنایات گروه تروریستی داعش، درحالی است که دولت های غربی تا چند هفته قبل، تروریست های تکفیری در منطقه بخصوص در سوریه و عراق را جنبش های اعتراضی و مردمی برای اعاده حقوق ملی معرفی می کردند.

رسانام**1078** 1597
کد N483367

وبگردی