آفتاب

حیدر العبادی: آلمان همکاری های امنیتی خود را با عراق تسریع کند

حیدر العبادی: آلمان همکاری های امنیتی خود را با عراق تسریع کند

تهران - ایرنا - ˈحیدر العبادیˈ نخست وزیر جدید عراق در دیدار با مشاور امنیت ملی آلمان، خواستار سرعت بخشیدن این کشور به همکاری های امنیتی خود با عراق شد.

به گزارش پایگاه خبری ˈسومریه نیوزˈ، حیدر العبادی روز چهارشنبه در دیدار با ˈشنگلرˈ مشاور امنیت ملی آلمان و هیات همراه وی در باره تقویت همکاری های امنیتی میان دو کشور و نیز شرایط امنیتی که عراق و منطقه شاهد آن است، گفتگو کردند.

نخست وزیر جدید عراق در این دیدار بر اهمیت توجه و اهتمام آلمان و کشورهای اتحادیه اروپا به حمایت ها و کمک های بیشتر به عراق در نبردش با تروریسم و گروه تروریستی داعش تاکید کرد و در عین حال از آلمان خواست همکاری های امنیتی اش با کشورش را تسریع بخشد.

وی ضمن آنکه از قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص ˈجنایت کارˈ دانستن گروه ترورستی داعش استقبال کرد، خواستار همکاری بیشتر تمامی کشورها با عراق در زمینه مقابله با داعش و خشکاندن منابع تامین مالی و نظامی این گروه تروریستی شد.

شنگلر مشاور امنیت ملی آلمان نیز در این دیدار از آمادگی کشورش برای ایجاد پل های همکاری با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داد و افزود که برلین انواع کمک ها و پشتیبانی هایی که بغداد در این زمینه درخواست کند را در اختیار این کشور قرار می دهد.

تروریست های داعش از 9 ژوئن (19خرداد) بخش هایی از شمال عراق را به تصرف خود درآورده و تهدید به تجزیه این کشور کرده اند. این گروه در حملات خود در شمال و مرکز عراق، مرتکب جنایت های بی سابقه ای شده است.

رسانام**9329** 1597
کد N483337

وبگردی